Matinee

Trådstartare
Vad brukar ni ha på er när ni tävlar fälttävlan? I dressyrem och terrängen är det ju vanliga tävlingskläder, men var brukar ni ha i terrängen? Långarmat, medicalcard, säkerhetsväst osv vet jag. Brukar ni ha dress?

Sv: Kläder

Jag brukar ha vit polotröja, typ en sån som fio har.
Eller en blå/gul pikétröja, kortärmad.
Har västen (svart) utanpå tröjan.
Har numera ett blått hjälmöverdrag med gul rand (tejp), förut ett blått/grönt.

Jag har också vit polo oftast.
Hade (har fortfarande) en lila/svart tröja där mitt namn och min fd ponnys namn stod på varsin ärm. Hade lila och svart utrustning till henne men har inte kvar något av det så kommer förmodligen inte använda tröjan till storhästen eftersom det är fel häst och fel färg ;)

Verkar ju rätt okej med polo eller så.
Är det inte krav på att man har hjälm utan skärm? Eller har det ändrats?

om det har funnits en sån regel så har den ändrats. är ganska många som rider i vanliga "hopphjälmar"

Det har funnits en rekommendation att man skall använda en hjälm med mjuk skärm men den rekommendationen skrevs väl typ på 60-70 talet när man hade stenhårda kaskar med skärm som satt nere vid näsan. Dagens hopphjälmar typ GPA så sitter ju skärmen betydligt högre upp och det är nog rätt liten risk att näsan kommer knäckas av skärmen.

Eftersom jag måste matcha min enormt vackra gråskimmel (LOL :rofl: :rofl: ) så har jag vit tröja, grå väst, grå hjälm och grå ridbyxor. Se bild:
Lillemanvinslov06.jpg

Men hästen är ju fin iaf...:eek:

*kl*

Brukar ha en svart tröja, vita ridbyxor och så min lila väst över.

Hästen brukar vara lila och svart han med.

9C8D0122.jpg

Jag har vita ridbyxor o antingen vit polo å västen över eller FT-dress (o väst under)!! :D

Hej !
när jag tävlar fälttävlan har jag en kortärmad piketröja ( röd och vit eftersom mitt hjälmöverdrag är dessa färger ) långärmat hade jag en gång men det var alldeles för varmt, men har man tänkt ramla av kan det ju va bra hihi !
skyddsvästen har jag utanpå tröjan och medicalcard på armen. :)
och vita ridbyxor. har en hjälm utan skärm ( men det är inget krav )
på hästen har jag vit/rött schabrak och röda "picasso" benskydd + broddar.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har alltid min dress som jag haft sedan d-ponnyn royalblå med vita ruter ess på armarna och vid ena axeln diagonalt vid midjan matchar med samma mönter på hjälmöverdraget samt på schabraket fast vit botten å royalblå rutor. Har blåvita boots å tejpar skydden i blå och vit tejp hur jag gör med denna är lite olika. Tycker det är lite tråkigt att så få har dress nuförtiden... tycker att det är lite av charmen med terrängen, ryttare och hästar i massa olika färger. Bryter ju av lite mot dressyren och hoppnigen.

Jättehärligt att ni visar bilder! Hur kul som helst att se. Förhoppningsvis ska jag starta nu i år :)
Jag är lite kluven angående säkerhetsvästar dock. Där är så många som säger att en väst är godkänd så säger nästa att den inte är det. Jag har tittat på RaceSafe, Zippa, Riders Company och Kieffers. Zippa vet jag är Beta 3 godkänd. De andra ä jag osäker om.

RaceSafe (har en sådan själv) är beta 3 på, Zippa oxå de andra vet jag inte

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle behöva tips 🙂 Jag tycker att jag med åren iallafall blivit bättre på att köpa kläder och med det menar jag att jag lärt mig...
Svar
0
· Visningar
288
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 040
Senast: TinyWiny
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka