Kläder till en nyfödd

Sv: Kläder till en nyfödd

Hösten 08 är det ifrån, sitter och funderar över om jag ska ta och "beställa" från vårens också.

Men jag väntar nog tills att Grodan kommer iaf :)

Titta vilken söt
uu8.jpg

Byxor/kjolar och tröjor med breda muddar är jättebra.
Tar längre tid innan bebben växer ur det

En sak jag verkligen inte använt är tjocktröjor. Kanske är annorlunda kyliga sommarkvällar, men nu till vintern blir det för varmt med tjocktröja i vagnen med overall och filt, likaså inomhus är det för varmt. Men det kan nog folk som fått barn på sommaren svara bättre på. De tjocktröjor jag haft har jag använt en eller två gånger, ett par minuter åt gången. :p

Isak har det om det är väldigt kallt.
Eller så har han det med en lättare jacka/kofta över och fårskinn och filt istället för påsen

Vi hade flera "tjocktröjor" med dragkedja och luva till dottern när hon föddes och använde under sommaren också. Hon är född i april. Vi hade ingen jacka till henne utan endast dessa tröjor. Under vintern nu har vi inga för under vinterjackan har hon endast body. Vi bor ju i Göteborg där det sällan är så kallt. Jag använder hellre en extra filt i vagnen som man lätt kan ta bort när man går in och ut i affärer t ex.

har två "tjocktröjor" 1 strl 62 och en i 68 (som min 17åriga bror köpt:D han handlar inte ens kläder till sig själv) återstår o se om de kommer användas:)

Min kille föddes mitten av juli 08
Vi använde i princip bara kortärmade bodys och små tunna mössor.
På kvällen tog vi på honom ett par tunna små byxor, strumpor och en kofta el luvjacka. Inga ytterkläder alltså!

kl

Mina bästa bebisplagg har varit omlottbodys från Lindex, de är ganska stora i stl, vi använde 50 ca en månad och hade favoriterna i 56 också. Ugglebodysarna var de, underbara att ta på! Skönt att slippa krångla med trånga ärmar och dra över huvudet till de små, älskar omlott därför. Sen pyjamasar (eller bodysuit som det också heter) är oerhört praktiskt!

Se till att ha mudd på byxorna, annars åker de bara upp hela tiden.

Tröjor med huva tycker jag är opraktiskt, de ligger ju bara ned hela tiden så det blir bara knöligt... Men ser snyggt ut på hängaren! :D Har vinterbebis så jag har precis som Mammas inte heller använt tröjor som är av tjockare typ (plysch eller collegestuk) men på våren/sommaren är det nog bra ute istället för overall.

Idag har jag shoppat på Lindex på rea, det är SÅ ROLIGT!!!!
Det blev en Bamsepyjamas i orange och rött, 69 kr.
Och ett set också från Bamse, bruna hängselbyxor i plysch och en vit/brun tunn långärmad tröja med vargen på. 99 kr.

Vi hade inte de med snören, bara knappar. Inte alls krångligt ju!
Iaf inte i jämförelse med pyjamasar med knäppning hela vägen ned till fötterna. :D

Håller med, har också de med knappar och tycker att de är super! Mycket smidigt och skönt att slippa krångla över huvudet och bråka med armarna om bodyn är trång.

//julia

Titta vilken söt
uu8.jpg

Byxor/kjolar och tröjor med breda muddar är jättebra.
Tar längre tid innan bebben växer ur det

ÅÅÅÅÅ va fin! Vart kommer denna ifrån?
Jag är helt såld på bondgårds-motiven!
Framför allt om där är KOR på!!!

(Jobbar ju på bondgård med kor.... :love: )

Har busat lite idag, och köpt från K*ppahl och L*ndex, hade fina bondgårds-motiv!! :love::love:

Vi hade inte de med snören, bara knappar. Inte alls krångligt ju!
Iaf inte i jämförelse med pyjamasar med knäppning hela vägen ned till fötterna. :D

Hehe vad olika det kan vara.
Isak har massoe med sådana pyjamaser.
Tycker de är superbra!
Jättebra när han behöver bytas på.
Bara att knäppa upp vid benen

Det är ju smidigast med dragkedja på sådana pyjamasar tycker jag ;)

Grodans pyjamasar har alla dragkedjor medan hennes bodysuits har dock knappar, men jag inbillar mig att man har mer tålamod med sådant på dagtid :D

Hehe vad olika det kan vara.
Isak har massoe med sådana pyjamaser.
Tycker de är superbra!
Jättebra när han behöver bytas på.
Bara att knäppa upp vid benen

Håller med, pyjamasar är mina favoritplagg och de har Valle ofta på dagarna också (rek. också plagget här i tråden)!
Men hur kan du tycka omlottbodys med knapp är krångliga om du inte tycker pyjamasar med knapp är lätta? Det var pga krånglighetsjämförelse jag tog upp pyjamas. ;)

Sambon har nämlign ofta stort sjå med knäppningen av pyjamasar, vissa är ju lite knepiga där knappraden går snett hit o dit och visst har jag också knäppt fel ibland o man får börja om...

Det är ju smidigast med dragkedja på sådana pyjamasar tycker jag ;)

Grodans pyjamasar har alla dragkedjor medan hennes bodysuits har dock knappar, men jag inbillar mig att man har mer tålamod med sådant på dagtid :D

Smidigt med dragkedja men de KAN ha en nackdel, beror på hur de ser ut. Valle har nämligen en pyjamas där dragkedjegrejen sticker honom i örat ibland, inte så schysst... Den bästa varianten tycker jag är de som har separat knäppning i grenen, hela vägen från ena foten till den andra. Pga att det är smidigt när man ska byta blöja. När man ska ta på/av kan man behålla de knapparna knäppta om man vill.

Min absoluta favvo hittills är en med massa små döskallar, från Dunnis. Knäppning enligt ovan + 2 knappar mitt fram på halsen. Tyget är tunt, mjukt och svalt. Gillar inte pyjamasar som är i tjock stel bomull, det blir varmt och oskönt. Men den här han växt ur nu. :cry:

79175106_1.jpg

Har den här knäppningsmodellen från Dunnis också, den är bra men ganska många knappar. :D

79020435_1.jpg

Ah du kallar allt för pyjamas du, därför jag inte hängde med riktigt :D

Pyjamas:
Photo_84725_1016180.JPG

Bodysuit:
Photo_84725_1088714.jpg

för mig alltså :)

hmmmm....kallar du de med fötter för pyjamas (sparkdräkt säger jag, eller pyjamas med fötter) eller vad är skillnaden? Bodysuit låter som ett modeord för mig, fanns väl knappast för 10 år sen, eller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka