AgentCarter
Trådstartare
Är det någon mer här som stött på fenomenet och vet vad som kan göras åt det? Är sambos kläder som blir så ibland, har sköljmedel men hjälper inte alltid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aka Tvätta alla sambons kläder i ättikaEtt par dl ren ättika löser problemet. Alltså ättika istället för tvättmedel. Spelar ingen roll om du kör ättika först och sen kör ett program med tvättmedel eller om omvänt.
Är det riktigt inbitet kan man blöta tex armhålor med ättika några h innan tvätt. Då bör du kolla så färgen tål det (ättika i tvättprogrammet brukar aldrig vara problem)
Och jadå jag har stött på problemet. Tycks komma när man blir rejält svettig, och de svettiga kläderna torkar på kroppen och används ett tag till. Efter ett antal ggr (med tvätt emellan!) vill en del börja lukta. Således brukar det här drabba stall/ridkläder och träningskläder. Ättika har alltid löst det i alla fall utom ett. Den tröjan fick jag kasta.
Jag brukar sniffa när jag hänger tvätten, då hittar men direkt de där som behöver ättika.
Bättre tvättmedel ska då inhandlas med!
Usch, det är inget trevligt alls med svettlukt.Min sambos kläder hade det tidigare. De luktade så att jag ville kräkas när jag kom in i ett rum där de var när de var använda. De luktade ändå efter tvätt.
Han köper numera andra märken och jag känner ingenting nu. Jag är osäker på om vårt tvättmedel har något med det att göra, för vi har bytt under åren.
Oavsett orsak så är jag tacksam för att de har slutat att lukta.
Tyvärr använder några av de killar i min buggrupp illaluktande tröjor...
De blir inte roligare när de blir varma och svettiga heller....
Är det någon mer här som stött på fenomenet och vet vad som kan göras åt det? Är sambos kläder som blir så ibland, har sköljmedel men hjälper inte alltid.
Jag tycker inte om att använda massa starka medel eller sköljmedel, så här går det åt ganska mycket ättika. Köper på dunk på typ Biltema
Det är mest hundgrejer jag tycker är svåra att få fräscha.
Japp, ogräsättika.Åh, finns det på dunk!
Japp, ogräsättika.
Japp. Men jag hade kanske inte använt den för att göra inläggningar, men till tvätt funkar det toppen.Är det samma sak. Åh...
har sköljmedel men hjälper inte alltid.
Är inga funktionsplaggDet kan också vara en orsak, framförallt om det gäller funktionsplagg. De ska tvättas utan sköljmedel.