kläder på clearound?

Sv: kläder på clearound?

du kan ha på dig vad du vill, bara du har en hjälm på dig :)
Jag brukar rida i vanliga ridbyxor och tröja/jacka inte sunkigt men inte överdrivet heller, hjel o ren helt enkelt ;)

Ridkläder! ;)
Hel o ren är det viktigaste, men vita/ljusa ridbyxor och en mörkblå sweetshirt är snyggt utan att kännas för mycket.

kan man ha ljus beiga ridbyxor, svarta stövlar, tjock tröja i typ nått tyg med polo krage och en brun väst? jag blir inte utskrattad? (min första clearound i sverige)

Det blir jättebra ;)
Varför är det din första clearround i sverige? Har du bott någon annanstans lr? *nyfiken*

det är ju som en träning bara så vad som helst.
men jag brukar ha på mig hjälm, klubbjacka eller tröja, ridbyxor och shaps eller bara strumpor :)

Skall man tävla Clearound på "riktig" tävling så är det tävlingskläder enl Tr som gäller. Men om det är en klubbtävling så kanske dom tillåter att man inte har det.

Att bra rida in med strumpor utan chaps eller stövlar, är ingen god idé på lokal tävling.

ja jag har bott i usa. jag vet att det bara är som en träning och hur oseriöst som helst, specielt dit vart jag ska, men jag är ändå så töntig och nervös!!

ljusa eller vita ridbyxor (ex. ljus gula, ljus blå) läderridstövlar eller chaps som passar till ridskorna, ny putst och glänsande (använd en nylonstrumpa eter läderfettet för att få en snygg yta). en klubb jacka eller varför inte ha kavaj även på clearround? för man vill ju alltid vara snyggast på tävlingsbanan, eller hur?

Satsa på att klä dig fint.
Då kan man ju alltid vara nöjd med att man i allafall var snyggast ;)

Du kan ju ha en snygg figursydd jacka och vita ridbyxor.
Ridstövlar så klart.
Hästen ska ha vitt schabrak och välputsad utrustning.

Jag tycker det är finast med ex. svart kavaj vit och blårutig skjorta vita byxor och svarta stövar och hjälm med ordentligt uppsatt hår. Det har jag, klä dig ordentligt ;)

Jag har mina tävlingskläder oavsett vad det är för tävling :D.
man måste ju inte det, men det är snyggast!;)

Jag har oxå bott i USA, vart bodde du? , kul o veta ju :cool:

halvblod_rider - i pennsylvania, nära delaware i 2 år och ohio ett. du da?

Hela och rena ridkläder, skor/stövlar med klack, ridhjälm.

ABSOLUT INTE vita ridbyxor eller kavaj eller något sånt. Haha, töntvarning ;) Då verkar dte som att man tar det överseriöst :p

Nej ha bara kanske lite finare ridkläder än vanligt!

Ja, precis! Inte tävlingskläder! Men nytvättade ridbyxor och smörjda stövlar/chaps. Gärna matchande (då menar jag INTE allt i neonfärger:eek: ) ridbyxor och tröja + schabrak. :)

När jag var på CR så hade jag ljusa ridbyxor, mörkare en färjad tröja som sitter bra och om det är kallt så skulle jag ha en ljus polo under och sedan stövlar eller ridskor men det viktigaste är att det är helt och rent.

Lycka till.

Sarasara skrev:
ABSOLUT INTE vita ridbyxor eller kavaj eller något sånt. Haha, töntvarning ;) Då verkar dte som att man tar det överseriöst :p

Nej ha bara kanske lite finare ridkläder än vanligt!

Så tycker jag oxå....kännns liiiite för mkt :smirk:

life skrev:
Skall man tävla Clearound på "riktig" tävling så är det tävlingskläder enl Tr som gäller. Men om det är en klubbtävling så kanske dom tillåter att man inte har det.

Att bra rida in med strumpor utan chaps eller stövlar, är ingen god idé på lokal tävling.

Men det är ju bara på lokal nivå det rörekommer CR och då behövs ju ingen seriös tävlingsdress längre...

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Småbarn Det är mycket kring kläder just nu när hösten är igång. Hur märker ni barnens kläder? Vi har klisterlappar och de sitter ju utmärkt på...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka