Kladdig i öronen.

J

javill

Ena pållen är kladdig i öronen. Vad kan det bero på? Han verkar inte ha ont av det och hittills har jag inte gjort något åt det. Kan det vara öroninflammation? (Får hästar det?) Ska det tvättas eller lämnas ifred? Det luktar inte.

Kladdig inne i själva örat eller sitter kladdet i pälsen i örat?

Att kladdet sitter i pälsen sker ganska ofta på våra lurviga. Jag klipper helt enkelt bort det.

är den kladdig på pälsen utanför örat? Det brukar mina bli men jag klipper bara bort det.

Kladdet är liksom längre ner i örat. Inte i öronluddet, utan i botten. (Gick det där att förstå över huvud taget?!)

Jag hade nog själv försökt torka ur örat lite försiktigt om det går, men man skall inte joxa alltför mycket inne i örat.

Kladdet kanske vandrar ut av sig själv så småningom, för det är nog samma kladd som jag klipper bort från pälsen och det måste ju ha kommit innefrån örat.

min ponny hade öroninflammation för länge sedan... vetrinären hade aldrig sett en häst med et förr :)

hon hade vätska/gult kladd i örat och skakade konstant på huvudet för att bli av med det. När hon gjorde det lät det som om man tog två råa köttskivor o slog mot varandra...

vetrinären drogade henne o gjorde rent örat, hon fick penicillin i 5 dagar sen var det bra

Ska prova att torka ur lite med en trasa. Är också lite rädda för att joxa med öronen. Hade en hund förut som fick öroninflammation bara man tänkte på hennes öron. :p

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar