Kladd i ögat?

Hurricane

Trådstartare
Jag upptäckte idag att min ponny hade lite kladd i ena ögat. En liten grå/gul boll just på nedre "kanten" av ögat. Vad kan det vara? Normalt eller något man ska oroa sig för? Nojjig som man är så blev man såklart orolig direkt men jag tänkte att ni kloka bukare kanske vet vad det kan vara :idea:

Sv: Kladd i ögat?

det berhöver inte alls vara något farligt...
precis som vi människor som kan få "morgongojjs" i ögat kan även hästen det.
ta det lugnt men håll lite koll på om det fortsätter :)

Sv: Kladd i ögat?

Okej, skönt att höra :) Jag blev lite orolig eftersom jag aldrig sett något liknande i ett hästöga. Självklart håller jag koll på om det fortsätter :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 597
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur