Sv: Kittel friad men under lupp
Det är väl känt att Ankys hästar stapplar ut ur boxarna som om de vore 80 och behöver låång uppmjukning. Det ser alla som är på plats på ett OS eller liknande
Jag tror upprördheten beror på att vissa helt enkelt inte SER vad som felas inne på banan. Då kan man göra två saker
kasta tomater / eller försöka sätta sig in i vad kritikerna säger och SEDAN bilda sig en egen uppfattning
Alltså sånt här kan få mej vansinnig, vad har
du för belägg att dom stapplar ut ur boxarna
Hörsägen från nick på buke
Jag tycker det är så tröttsamt med alla övertoner, som att Anky är nån slags häxa bakom vars kulisser det finns ett skräckscenario med plågade hästar. Det är alldeles för enkelt och det är förolämpande mot dem man försöker övertyga, och kan få rakt motsatt effekt dessutom.
Och ja jag är emot och har fått en annan syn, genom att försöka ta reda på mer, ta in information, ja. Jag är emot HF av flera skäl och bland annat för denna överböjning under långa sekvenser och att A själv tycks ta rätt lätt på hur långt det är, trots vad hon säger. Men även av andra skäl som handlar om hela ridsystemet.
Men jag har inte ännu sett någon undersökning som bekräftar att dessa hästar skadas eller dör oftare eller tidigare än andra. Jag ser gärna fler studier där. Även av hur hela ridsystemet fungerar för hästarna i relation till en klassisk ridning.
Vissa saker har de också betonat som är viktigt tycker jag tex att de ser hästarna som toppidrottsmän, för det är de och de måste vara starka och välgymnastiserade. Om man ser holländska ryttare samtidigt som många andra bla svenskar så är det enorm skillnad i hur hästarna är atleter på ett helt annat sätt. Smidigare, rörligare, alertare. Inte kuvade, nej det har jag inte sett de få gånger jag sett några av de toppryttarna live. Men jag gillar inte systemet för det. Jag anser att den delen ang att få fram samma kvalitet hos hästarna,
måste gå ändå.
Varför kasta ut allt man ser och skapa skräcksscenarion - för att få människor att ta ställning
.
Jag kan ta ställning utan dessa övertoner, tack.
Och det har jag gjort, så långt jag begriper. Jag tror att det förekommer misshandel i HF;s spår Det kan säkert förekomma att man spänner in hästar hårt timtals osv och det är jag självklart emot och det är väl förbjudet redan nu
Bara att sätta dit dem som utövar det, det är vad jag anser.
Man kan vara emot saker utan dessa övertoner, och på den sakliga grund som finns. Det räcker väl mer än väl
True_blue ang din fråga: jag tror att som någon annan skrev så är det en häst som vunnit allt då efter Aten, jag vet inte om han ställdes av helt eller bara fick en välförtjänt paus från tävlingsvärlden, som faktiskt på den nivån bör slita lika mycket som på mänskliga topppidrottsmän och kvinnor, oavsett träningssätt.
Men det betyder sen inte att jag tycker att HF är acceptabelt som metod eller system