Kissproblem

Elina8

Trådstartare
Hej min sköthäst har ett tag nu kissat lite konstigt. Han tar ganska god tid på sig innan han kissar och när han väl kissar så, ehm... fäller han inte ut snoppen:o.
Lite pinsamt, men kan det vara något fel? Tänkte att han kanske tyckte det var kallt. Ägaren skulle iaf kolla upp det, men jag tänkte höra om det finns någon här som känner igen det eller tror sig veta vad det kan handla om?

Vore snällt om ni ville berätta vad ni tror i så fall!:bow:

Sv: Kissproblem

Min gamla häst gjorde aldrig det. Blev ganska äckligt därinne. Han blev kollad med massa olika undersökningar. Hade dock förhudskatarr. Vilket som kom först kommer jag inte ihåg (förhudskatarren eller att han inte drog ut snoppen)

ok, hoppas att det inte är det. Ägaren skulle kolla upp med vet men bad mig hålle ett öga på det under tiden. Får se vad han säger.
Kunde man se något om man kollade eller såg man det först när han drog ut den? För vi har försökt kolla, han är ju rätt pälsig, så lite trixit, men vi har inte sett nåt smuts eller annat i alla fall. Tänkte att det kanske va ett bra tecken, men det kanske kan vara något innanför också?:confused:

Gegget sätter sig i vecken så det borde man se

okej, då är det väl förhoppningsvis inte det som är felet. Fast det kanske finns värre saker som inte syns "utifrån" så att säga. Håller timmarna att han bara tycker det är kallt:p

Håller han på att försöka betäcka? Då kan han ha fått en spark

Eh, han är ju vallack, men jag har sett att det har förekommit "betäckningar" ändå:angel:

Jag tror det är ganska ovanligt, alla andra gör ju det. Han har alltid gjort det innan, tills nu då. Jag har aldrig sett någon som inte gör det innan, men det kanske finns folk som har sett massor som aldrig gör det. Någon som vet?:confused:

När han väl kissar, kissar han då lika mycket som han brukar?
Eller har "mängden" minskat?

Min häst tog också jätte lång tid på sig när han skulle kissa. Och när det väl kom ut kiss så kom det ut bara en liten mängd. Så jag trodde då att han fått urinvägsinfektion och tog ut veterinär. Det visade sig att jag hade rätt och min häst fick äta pencilin i några dagar sen var problemet borta!

Men det är jätte ovanlig med att hästar får urinvägsinfektioner, väldigt sällsynt. Men det händer.

Jag har inte kollat så noga förut när han har kissat, han både kissar och bajsar ganska små mängder, han e en liten häst. Men det är ju inte småskvättar eller vad man ska säg. Jag tror att han kissar ungefär som vanligt.
Ska ut med honom nu, får hoppas att han är kissnödig så att jag kan kolla upp det.:p

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 340
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka