Kisspanik!!

Sv: Kisspanik!!

Jag tror, precis som Ruben, att han vill ha fler lådor. För att hålla en kisskatt nöjd kan det krävas massa lådor (och inget annat tillgängligt på golvet).

Man kan även prova att ha djupare lådor med mycket mer sand, tex en (stor) plastback från ikea med 1,5 dm sand. En del vill ha ordentlig storlek på lådan för att känna sig bekväma i den.

Det är rätt många katter som inte kissar fel så ofta men inte kan låta bli saker som ligger på golvet, tex kläder eller tidningar.
 
Sv: Kisspanik!!

Fundera nu. Vad hände precis innan? Jag har kommit fram till att våran brevid bajsare gör det när det har varit mycket folk här alternativt folk som hon inte tycker om eller om hon inte tycker att hon har kunnat komma undan. Vissa vill ju gärna gosa medans hon väljer ut de människor hon vill gosa med och hoppar upp i deras knä. Måste hon säga ifrån så nog bajsar hon utanför inom en snar framtid då. Oftast morgonen efter.
 
Sv: Kisspanik!!

Vi hade dragit bak den ena lådan ca 40 cm (12 h tidigare), så den stod på sin ordinarie plats. Så det är väl nått inne i den hörnan som stör honom. Är dock lite fundersam över varför han inte valde den nytömda lådan som stod i hallen.

Peppar, peppar ta i trä. Nu har han i a f varit stabil i några dagar igen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 215
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp