Kissen är dålig

Mirre

Trådstartare
:cry: Han bara sover och är hur hängig som helst.
noses är snustorr och varm + att han dregglar hela tiden.
Har gjort så hela dan:confused:
Var ut nu på kvällen och vägrade komma in vilket är olikt honon, spec när det ösregnar ute. Han låg och tröck under bilen:confused:

Kan han ha fått i sig råttgift?:crazy:

Sv: Kissen är dålig

Råttgift eller inte, han behöver veterinärvård, det kan vara precis vad som helst. Han kan till och med blivit påkörd eller nåt utan att ha skador på utsidan. Ring veterinär.

Min svullnade upp på nosen här i går, så jag åkte med henne till veterinären i morse direkt när de öppnade, hon hade fått en böld i munnen. Så nu är vi hemma med tömd böld och när de ändå sövt henne fick de dra ut en tand som var avslagen. Hon mår redan mycket bättre.

Funderar på kattsnuva, får se hur han mår i morogn. Är han lika då så ringer jag vet

Men snälla du, låt inte katten ligga och plågas hela natten! Den behöver säkerligen veterinärvård omgående!
Katter som känner på sig att de håller på att dö drar sig ofta undan.

Hoppas han är bättre imorgon, men jag tycker du borde åtminstone ringa en veterinär för att få råd om vad det kan vara och om ni ska åka in.

ring jour havande vet och rådfråga!
jag skulle aldrig kunna leva med att "om jag bara hade ringt på kvällen"..
RING! en katt som har ont, döljer det väl, och visar katten tecken på att den är dålig, så är den det!

vi fick tid i morgon.
Vet tyckte vi kunde avvakta lite och se om han blev bättre.
Men som sagt vi har tid i morgon.
Ev är det njurarna och då är det inget att göra:cry:
Inte i hans ålder:cry:

Det gick bra:)
Han hade ätit en padda (:confused: knaskatt:D )
som visst var giftig. Men han hade piggnat till bra mycket igår så vet tyckteitne att han behövde någon direkt behandling och idag mår han bara bra:)

vet kollade även klor och tänder, tyckteh an hade jättefina tänder.
hihi vet gissade på att han var ca: 5 år men han är 25:D :rofl:

:rofl: Låter som mina föräldrars katt som gjorde misstaget att tugga i sig en bärfis. 2 varv runt huset sprang hon och sen rakt ut i skogen medan hon spottade och fräste. Smakade tydligen inte gott.

Att paddor är giftiga borde ju stå i katternas instruktionsbok, men alla skrällen kanske inte läser den :p

Vad skönt att höra! Våra katter tar inte paddor, dock tar de vanliga grodor. Så ibland verkar de kunna avgöra på lukten eller nåt om den är giftig eller inte.
Molly gjorde dock misstaget en gång o försökte fånga en huggorm, hon var inte så gammal då, kanske 7-8 månader. Det gjorde hon aldrig om, för de där 10 dagarna med kortison och antibiotika glömde hon aldrig. :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 223
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur