Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är fortf. ingen valp.
Exakt, varför tror alla att hunden är en valp, kan ej vuxen möjligtvist inte kissa inomhus? en nyhet för mig.. de gånger han har gjort det har varit precis när dom kommit in och han inte fått gå med upp när syrran skulle lägga barnen och sedan gå ner. rörde sig om kanske 2 min som max.
Hon tryckte fortf. inte ner nosen, hon visade bara och sa fy. Hon gjorde det som hundens riktiga ägare sa att hon skulle göra, för så skulle man göra enligt h*n.
carat skrev:Har ju alltid läst att man ska ta hunden till stället o trycka huvudet mot hundens kiss då dom kissat inne. Det körde min syrra med då deras hund kissar inne..
carat skrev:Dom håller på och kollar hundens beteende, och nu var det att jag ville veta anledningen till varför man inte ska göra så (som hon faktiskt inte gör längre), och inte höra att min syrra råkar vara Sveriges "sämsta" hundägare....
Har ju alltid läst att man ska ta hunden till stället o trycka huvudet mot hundens kiss då dom kissat inne. Det körde min syrra med då deras hund kissar inne..
Men så kollade jag på något program med "hundexperter" (dvs; de som hjälper människor som har problem med sina djur) och där sa hon att man absolut inte skulle göra så, systersonen skrek till så jag missade när hon sa anledningen till det, men någon härinne som vet?
Är det bara jag som har missat var trådskrivaren skrev valp?!
En valp som inte är rumsren än ska man ju absolut inte göra så med, men vad gör man med en äldre hund som vet vad som gäller men ändå gör behoven inne ibland?
Vi brukar peka på högen eller pölen inför hunden (vuxen) och man ser ju att han ser skyldig ut. Han förstår att man inte ska göra så, men ibland har det hänt ändå.
Dagens sanning.Den där metoden är helt idiotisk!!Skulle vara bättre om man tryckte ner matte/husse i pisset så att de håller koll på när valpen är kissnödigt istället!!
är du seriös?
om att hunden ser skyldig ut;
NEJ det gör den inte. ser att du är arg, och visar sig underlägsen för att undvika bråk.
vad i hela friden menar du med din sista mening? att hunden pinkar revir? eller att hunden inte har lyckats hålla sig?
Jag fattade att hunden är vuxen nu, jag riktade inte mitt inlägg direkt till din syster utan till sånna idiotiska människor i allmänhet.
Hur skulle du ha tolkat din egen skrift ?
Om man står brevid och ser när en äldre hund kissar inne, då kan man säga fyy och sedan föra ut hunden. Om man inte är där då det händer så är det bara att knipa käft och städa!!
Vi brukar peka på högen eller pölen inför hunden (vuxen) och man ser ju att han ser skyldig ut. Han förstår att man inte ska göra så, men ibland har det hänt ändå.