Kissar i soffan!

T

TurboDevil

Har en katt här som har fått för sig att kissa i en av mina soffor. han kissar ingen annanstans förutom i just den soffan och i sin kattlåda.Har försökt med "ta bort" som ska göra att katten låter bli det stället igen men utan resultat....vet inte vad jag ska göra han kissar ju även på det som råkar ligga i soffan för tillfället. Hur får jag honom att sluta med detta beteende?:confused:

Sv: Kissar i soffan!

När min katt började kissa/bajsa inne(när vi nyss fått honom, han var 9äånader tror jag) så fortsatte han på samma ställe jämt. verkar som om lukten finns kvar trots "sanering". så vi var tvugna att ta allt han kissade/bajsade på och stänga in i andra rum som han inte får gå in i. han slutade ganska snart med sitt beteende och gör ingenting nu, förutom om han får komma in till de "förbjudna" sakerna för då kissar/bajsar han påengång!

Jag som då igentligen är hundmänniska har ju lite svårt för katt beteende så jag vet verkligen inte hur jag ska lösa detta=(

Är han kastrerad? Ålder?

Något nytt som hänt hemma eller i familjen som han kan tänkas protestera emot?

Min katt tex prostestkissar på min huvudkudde om jag har den dåliga smaken att sova borta någon natt. :mad:

Har du haft någon annan katt som kissat i soffan förut?
Feliwayen är bra, kan funka... Den lugnar hormonerna och är bra för bla. åksjuka katter.
Vi har det till våran hane som gärna kissar ner hela burskynket på utställning. :p

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 217
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV