kissar i sängen

I

inexplicable_oblivion

Hej alla glada!

Jag har ett bekymmer som jag hoppas att någon själ kanske kan hjälpa mig att bli mer klok på.

Jag och min 9 årige hund har näst intill flyttat in till min kille och har varit här i drygt en månad. Detta har gått hur bra som helst och vi trivs alla ihop. Men så har Tody börjat hoppa upp i sängen när inte vi är hemma vilket inte uppskattas och det vet han om och skäms var gång man kommer hem och upptäcker detta. Men idag när jag kom hem från jobbet så hade han kissat i sängen med. Vad kan detta bero på? Kan de vara åldern som gör att han inte kan hålla sig längre? Brist på uppmärksamhet? Kan det vara att han har urinvägsinfektion eller något liknande? Tycker han har slickat sig där nere en del.

Tacksam för svar!

Sv: kissar i sängen

Testa att ha honom i köket när ni inte är hemma så kan han inte kissa i sängen....
Tror beteendet kan komma av att han bytt miljö helt enkelt.
Min tik kissade inne tre ggr på någon vecka när vi fick hem henne.Visserligen var hon då 7 månader ,men förra ägaren sa att hon var rumsren då hon lämnade henne.
Misstänker du att han har något problem(urinvägsinfektion eller liknande)så kolla upp honom med vetrinär.Det är ju inte kul för någon av er om han har ont och du får torka kiss.....

Sv: kissar i sängen

Håller med, en sväng till veterinären för att utesluta urinvägsinfektion. Sen ser du till att han inte kommer åt sovrummet, kompostgaller är ett bra alternativ om man inte har dörrar.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 927
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 862
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 746
Senast: Zewz
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 957
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka