Kissa ute!

Mela99

Trådstartare
Har aldrig haft någon valp som denna jag har nu alltså..! Han absolut VÄGRAR att göra ifrån sig utomhus! Går ut flera gånger om dagen, när han ätit,sovit,lekt - men nej då. Han måste verkligen knipa när han är ute alltså, för t.ex som här om dagen när han sov flera timmar först, sen när han vaknade lekte han massa med sambon. Okej, tänkte jag, nu får han mat så tar jag ut honom sen för han hade inte gjort något på hela den här tiden. Så åt och drack han, jag gick ut med honom. Men nope. Jag och sambon åkte och handlade, han gör aldrig ngt i bilen heller. Var väl borta ännu någon timme där. Efter det är jag ute med honom igen i ca 40 minuter. Alltså har han inte gjort något på ca 6-7 timmar och SÅ FORT vi kommer in springer han och pissar och skiter. Samma sak när vi hämtade honom, då åkte vi bil långt, vi stannade och pausade flera ggr och försökte få honom att pissa ute så det inte skulle hända ngt i bilen men han höll sig 7 timmar ända tills vi kom hem och inomhus. VAD GÖR MAN?! Försökt ta med de andra hundarna ut och så i fall valpen kanske fattar att det inte är så farligt å kissa ute om dom gör det - men icke. Haft honom snart tre veckor och han har inte gjort något utomhus på hela tiden. Va med när sambon fixade bilen, det var utomhus och han höll sig ca 6 timmar där med (hade ätit & druckit innan då med), men han blev väldigt gnällig i slutet, typ som om han bara vill hem och få pissa, springer runt lite och ser ut precis som om han ska göra det, men det händer aldrig utan han väntar fint tills han kommer in på hallmattan! SUCK.
 
Sv: Kissa ute!

Han är för osäker för att kissa ute!
Låt honom kissa på tidningar inne och lägg sedan ut de nerpissade tidningarna på lämpligt ställe ute, strö lite jord eller ngt över. Ta sedan dit valpen när det är kissdags. Känner han sin "egen" doft där så blir det lättare för honom. Fortsätt gå dit sedan så blir han bara tryggare, undvik promenader på okända ställen så här i början.
 
Sv: Kissa ute!

Som Elinor skriver, han är för osäker eller så händer det för mycket för att han ska "hinna" kissa..

Gå till samma tråkiga plats om och om igen ( varje gång ) låt valpen få ströva fritt, lek inte med valpen fören efter behoven är gjorda...

Jag tror dock inte att man ska börja med att lägga tidningar inomhus i första skedet..
 
Sv: Kissa ute!

Jag tror dock inte att man ska börja med att lägga tidningar inomhus i första skedet..


Tidningarna var enbart för att få något som luktar valpkiss att lägga ut i trädgården. (Funkar lika bra med vad det än är för papper man torkar kisset med.) Tycker inte heller att man bör "lära" valpen att gå på tidning inne, för att sedan lära om att man ska gå ute.
 
Sv: Kissa ute!

Jag har ett annat problem
Min valp är nu rumsren 5 mån.
Men hon kissar basar bara på tomten.
Vi kan promenera i 2 tim då gör hon inget.
När vi kommer hem då kissar hon.
Vi kan vara borta flera timmar gå en prmenad eller åka båt. Hon håller sig. Men när hon kommer hem då kissar och bajsar hon. puu
 
Sv: Kissa ute!

Du har samma problem som TS, fast din valp har vågat sig ut till trädgården.
Gå samma korta runda tills valpen känner sig trygg så vågar den nog kissa där så småningom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 634
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp