Kiss problem

E

ErraArra

Min 12-åriga Islandshäst vallack har som ovana att alltid kissa i stallgången. Och nu varje gång han kissar så är det som en "ägggula" som flyter runt i urinet. När man sen tar och borstar bort det där så finns det en gul fläck kvar efter den dära "ägggulan" och om man känner på den är den alldeles kletig och lite pulveraktig. Han får samma mat som han alltid har fått och ingen i stallet verkar veta vad det är för fel.
Någon som har någon som helst aning? :)

Sv: Kiss problem

Kissar han i gången när du har tagit in honom från hagen? Man bör alltid låta en häst gå in i boxen och kissa innan man ställer den på gången.

Vadå problem med det gula? Vilken konstig fråga...
Jag tycker inte det är ett dugg märkligt att hon undrar vad det är. Har faktiskt inte heller sett det innan och vill också veta!

Ja, men om det var så att hästen alltid kissade i hagen eller i boxen, där det "gula" försvann ner i marken och inte syntes, hade TS då oroat sig av någon annan anledning? Att hästen verkar ha svårt att kissa, står och krystar men inget kommer, kissar ofta och lite, verkar slö, har feber etc etc? Därför undrade jag om det var ett problem för hästen dvs med några ytterligare symptom eller om det bara var detta som hon sett som oroat. Jag anser inte att det var en dum fråga, men vill du ha det till det, så är åsikten fri.

Är det normalt hästkiss? Verkligen. Det har aldrig sett ut så förut... Och det händer att han kissar i gången ibland, förlåt att jag har honom i gången. Jag undrade bara om det, inte om massa andra saker. Och ibland hittar man det där i boxen också... och jag har aldrig sett det förut. Och ibland så står han och trycker och kissar inte, och det har han inte gjort förut. :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 520
Hästvård Hej! Jag är just nu jätteledsen. Jag köpte min alldeles egna häst för snart 3 månader sedan, en valack på 12 år. Han har sedan dess...
2
Svar
25
· Visningar
4 396
Senast: Sasse
·
Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 102
Senast: mackan
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 599
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka