kiropraktor?

U

Uddatyp

vill ta ut en sån till min häst..hästen är väldigt stel i ena sidan som ja inte kunnat rida loss, speciellt galoppen är hästen stel i och vill inte böja sej i ena varvet.

kan den hjälpa till me detta?
eller va är de en sån gör?

och hur hittar man sånna? är dom dyra att ta ut?

Sv: kiropraktor?

vi har haft ute kiropraktor nu i sommar till det ena halvblodet, på veterinärens inrådan. det va även veterinären som rek. "vår" kiropraktor då dessa har ett samarbete. det finns ingen "riktig" utbildning i svergie på kiropraktik till häst, så det är nog bra att få rek.

har för mig att det kostade runt 700 kr/besök och den hästen behövde 2 besök. efter det så har inte hästen haft några svårigheter med v. galopp, fått så mkt. bättre gång och framförallt så har det inte varit mer problem med bakknät. (bakknäsinflammation efter hagskada. troligen gått omkull eller fläkskada enligt vet.kliniken. ) den har orsakat ganska mkt. problem och utredningar/behandlingar under lång tid. dock har det inte gett förändringar enligt röntgen/u.l.

Tänk även på att kontrollera sadeln, samt din egen kropp... när du ändå nystar i problemet.

ja, ska ska göra.

vad är de för skillnad på kiropraktor och ET?
eller de kanske inte ens är samma sak?

annars så har ja hittat en nu som ska komma ut på måndag :)
nåt man ska tänka på att göra innan den kommer?

om inte jag missuppfattat så finns det i sverige utbildning till ET samt att vissa försäkringar täcker den typen av alt. beh.

kiropraktor finns det ingen utbildning till och försäkringen täcker inte kostnaden. det är inte samma sak som ET, men hur det skiljer är jag osäker på (har aldrig anlitat ET)

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka