Jag tror inte att ett juridiskt förbud skulle ha någon större effekt faktiskt. Däremot skulle jag själv avstå från att köpa sådant som jag inte vill bidra till en ökad efterfrågan på, även om jag ser mitt eget användande som oproblematiskt. Så gör jag ju med många andra saker i livet, jag accepterar att jag behöver avstå från vissa saker för att bidra till minskad användning i resten av samhället. Sedan får ju andra göra som de vill, jag vet att det är många som har en mer liberal inställning till att alla får ta ansvar för sig själva och att det mesta bör vara fritt för bruk under eget ansvar. Där kan vi tycka olika, och det måste vi ju också få göra.
Det jag tycker är tråkigt i tråden är att man blir stämplad som fördomsfull och skammande för att man tycker att man inte tycker att exakt allt är okej, för att man skulle behöva ställa både en och två frågor för att avgöra om man tycker att ens partner har en med mig kompatibel uppfattning om var gränsen går. Att alla ni i tråden och alla inom det som i tråden kallas "seriös BDSM" har en schysst inställning till samtycke och gränsdragning för sex, betyder ju inte att alla andra som jag möter har det. Och vissa attribut kommer att väcka mer frågetecken än andra hos mig, för vissa betyder den där sexleksaken inget särskilt och för andra representerar den något mer. Då måste jag få ha rätt att undra, för att kunna ta reda på om jag och den andra personen passar ihop, eller om vi ska leta vidare på varsitt håll.
Det verkar också som att flera i tråden tror att bara för att man reagerar på sexleksaker i form av djur och barn, så tror man att ALLA som kan tänka sig använda en sådan är zoofiler eller pedofiler och kommer att begå verkliga övergrepp senare, men det vet jag inte om jag sett något exempel på. Absolut inte jag i alla fall. Jag bara tycker att om det nu inte är någon stor grej att dildon/dockan är just i formen av en hund eller ett barn för att det inte används som representation av ett djur eller ett barn, så kan man väl lika gärna välja något annat som inte är lika känsligt.