Kilometerlistor

810110

Trådstartare
Jag såg på ridsport.se att det har kommit ut sammanställda kilometerlistor för både ryttare och häst. Den som vill kan ju kolla in vem som ridit flest tävlingskilometer och vilken häst som har sprungit allra längst.

Sv: Kilometerlistor

Jag var inne och spanade där, undrar bara om någon vet hur det ligger till. Är det så att tidigare år räknas inte tävlingar under 80km? För annars får jag inte det att stämma på min kuse?:confused:

Nej, det stämmer inte på min heller för han gick 10 mil sammanlagt 2001 så hans total är 180 km och borde vara på 329:e plats men är på 447:e med bara 80 km.

Själv har jag totalt 265 km (222:a plats egentligen) men står i listan på 165 (265:e plats) (samma 10 mil borta).

Distanslistan.com är bättre.

/Camilla

Det är bara från och med 2005 som tävlingsklasser under 80km räknas in!!! Enbart ritter från 80km och uppåt är alltså med 2004 och tidigare. Och CR räknas inte till officiella statistiken.
Vi är ganska många som har betydligt fler km på Gerts lista än på den officiella...

Ok, jag har för mig att jag hört att det skulle vara så och då stämmer mina siffror i alla fall./M

Jo Madde har rätt, det är från o med i år som även tävlingsklasserna 50 km räknas in, tidigare år var det endast från o med 80 km.

Så till och kom ut på distansbanorna och samla kilometer nu :) :bump:

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 019
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka