Kieffer, modell "Udo Lange"??

M

mysan99

Kieffer, modell \"Udo Lange\"??

Hej!

Jag har en dressyrsadel, Kieffer av modell "Udo Lange". Jag köpte den begagnad för ca ett år sen. Har nu blivit lite nyfiken på vad det är för modell egentligen. Någon som vet någonting om just den modellen?

Går den t.ex. att ändra bommen på?

Jättetacksam för alla svar!

Mvh // Frida

Re: Kieffer, modell \"Udo Lange\"??

Jag vet inte så mycket mer än att den är grymmeskön att rida i :D Vi hade flera sådana när jag jobbade i tyskland....

Jo, det kan jag hålla med om, den är superskön att rida i. Hmm, frågan är om de säljs i Sverige alls? Eller om de i så fall får tas in från Tyskland privat?

Jag tror inte du kan köpa dom i Sverige, jag tror knappt du kan köpa nya i tyskland längre....Jag ska höra nästa gång jag pratar med min Fd arbetsgivare i tyskland...

Tusen tack! :p Vad tror du man kan ta för en mycket välvårdad sådan om man skalll sälja den? Den är hel och fin, inga större skavanker...behöver ej stoppas om och bommen e bra. Svårt att veta när man inte vet nypriset... :confused:

Hon sa att hon skulle ringa mig innan jul(vi får se hon brukar glömma sånt ibland :smirk:)så då ska jag höra, hur gammal är den?

Ler, okey. Jag har ingen aning om hur gammal den är, har själv köpt den begagnad. Men den har ju helt klart ett antal år på nacken. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 448
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 617
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar