Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men å andra sidan, en dressyrsadel med såpass djupt säte som den aktuella sadeln verkar ha, behöver man ofta ha en storlek större än normalt för att få plats
Har själv en Kieffer Master och de är nog faktiskt ganska små i sitsen. Är själv ganska liten om rumpan och jag passar perfekt i en 17" (i många andra sadlar behöver jag 16-16,5"). Min tränare, som inte heller är så stor, hade svårt för att få plats i min sadel.
Har själv haft en Kiffer Master. Var inte alls nöjd med den. Sadeln var bra när den var ny. Efter några månader när den sjunkit lite fram så blev den liggnas ngt tippad fram, då var det stört omöjligt att sitta korrekt i den. Bakvalvet är så otroligt uppbyggt och knästöd fanns det inga, så jag blev sittnas framåtlutad.
Jag kan nämna att sadeln låg inte illa på hästen utan den åkte ner ngn cm men låg ff helt ok. Men det påverkade mig som ryttare så otroligt mycke så jag beslutade mig att sälja den. Jag tror att mitt val hade blivit helt annant om den varit mer uppbyggd fram.
Har du provridit i en? Rekomenderar dig starkt att provrida en Master först innan du bestämmer dig.
Ang storlek så hade jag 17 tum. Jag är 164 cm och väger 58 kg. För mig så var det lagomt.
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.