Kidnappat barn i Ullared

milly

Trådstartare
Någon som hört om ett fall där ett litet barn blev bortfört (misslyckades dock och barnet är tillbaka hos sina föräldrar) under ett besök på Gekås i Ullared ganska nyligen? (under julhelgen trodde min källa att det hade hänt)

Två olika kompisar har berättat om fallet för mig och det skiljer sig en del mellan deras berättelser... Ville bara se om någon annan hört någon version också eller sett om det stått nåt i pressen nånstans om det?
Skulle vara intressant att att höra vad som verkligen hände... Det enda som verkar klart o tydligt är att ett litet barn kring 1-2år plötsligt försvunnit från föräldrarnas sida och att de efter en stunds letande larmat personalen på Gekås som omedelbart stängt alla utgångar och börjat leta efter barnet. Man har sedan hittat barnet klippt och ombytt...." i en provhytt ensam " enligt en av mina källor medans den andras berättelse var att "någon sett avklippt hår i en provhytt samt barnets kläder och sett någon bära iväg barnet varvid han stoppades och barnet identifierades som den försvunna."

Otäckt i vilket fall som helst!!!!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Någon som hört om ett fall där ett litet barn blev bortfört (misslyckades dock och barnet är tillbaka hos sina föräldrar) under ett besök på Gekås i Ullared ganska nyligen? (under julhelgen trodde min källa att det hade hänt)

Två olika kompisar har berättat om fallet för mig och det skiljer sig en del mellan deras berättelser... Ville bara se om någon annan hört någon version också eller sett om det stått nåt i pressen nånstans om det?
Skulle vara intressant att att höra vad som verkligen hände... Det enda som verkar klart o tydligt är att ett litet barn kring 1-2år plötsligt försvunnit från föräldrarnas sida och att de efter en stunds letande larmat personalen på Gekås som omedelbart stängt alla utgångar och börjat leta efter barnet. Man har sedan hittat barnet klippt och ombytt...." i en provhytt ensam " enligt en av mina källor medans den andras berättelse var att "någon sett avklippt hår i en provhytt samt barnets kläder och sett någon bära iväg barnet varvid han stoppades och barnet identifierades som den försvunna."

Otäckt i vilket fall som helst!!!!

Om det är sant: GUD VA HEMSKT!

Man kan ju bara tänka sig den oron föräldrarna måste ha haft. Så hemskt!:eek:
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Nej detta är inte sant det är bara en skröna.

Jag är 100 % säker på detta!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Barnens pappa bor i Ullared och min fd. svägerska arbetar i informationen på GeKås!
Ska be honom ta reda på sanningshalten i det här!

Å andra sidan tänkte jag på att hålla extra koll på mina barn på Plikta i Slottskogen i går.
I somras var det en man som fick med sig en liten kille från lekplatsen.
Som tur var hann mamman ikapp mannen samtidigt som andra föräldrar hade ringt 112.

Fy, man får mardrömmar när man hör sådant!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Som sagt detta är INTE sant det är en sk "råtta i pizzan" story...

Vet flera som gått på det och tom ringt gekås för att höra med dem.
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Jag tycker det låter lite "råttan i pizzan" om historien ifråga. Vore historien sann skulle väl det ha slagits upp stort i media?
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Det är så väl?

Jag tycker att man borde ha hört talas om det och den fd. svägerskan borde ha sagt till mig att hålla hårt i barnen vid mitt planerade GeKås-besök när vi träffades på kalas för ett tag sedan..

Händelsen i Slottskogen kunde man höra i både radio och läsa om i lokaltidningen!

Däremot vet jag att en äldre man satt på toan och dog på GeKås medan frun shoppade.
Han fick sitta där ett bra tag..
Men det är ju en helt annan historia!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Däremot vet jag att en äldre man satt på toan och dog på GeKås medan frun shoppade.
Han fick sitta där ett bra tag..
Men det är ju en helt annan historia!

Ja, karlar brukar ju kunna tycka att det är dötråkigt att shoppa...

(Eller, det kanske var ett dåligt skämt...)
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

sökte lite på google ;)

http://www.familjeliv.se/Forum-5-63/m27608407-1.html

Den här historien är en vandringssägen, den finns med i Bengt Af Klintbergs bok "Glitterspray och 99 andra Klintbergare" sid 188. Just denna denna sägen kommer från USA och har cirkulerat sedan mitten av 70talet.
Det fattar väl vem som helst att hade detta hänt i Sverige skulle alla tidningar i hela landet skrivit om det!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Men hur kan man tappa bort ett så litet barn då?

Inga problem om man har barnet "löst"! Har själv barn i den åldern och de är ruskigt snabba. *Rundar en hyllhörna, under en klädsnurra, rundar en hörna till.....borta!* :crazy:

Det är därför jag använder vagn om jag är själv och ska gå i affärer. :idea:

/Timsetim
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

:rofl::rofl::rofl:

:o;)

Detta hände för ett par år sedan.
Jättesorgligt. Han hade tydligen hjärtsvikt sedan innan och hade väl blivit yr!
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Att barn och föräldrar kommer bort från varandra (utan att bli kidnappade) är väl ganska vanligt på Gekås dock, har hört åtskillga gånger om Pelle eller Stina som letar efter sin mamma Gun eller pappa Gösta och att föräldrarna ombedes kontakta informationen eller utgången, där barnet väntar.
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Om alla utgångar stängdes varje gång ett barn sprungit bort på GeKås skulle aldrig någon komma ut därifrån :angel:
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

sökte lite på google ;)

http://www.familjeliv.se/Forum-5-63/m27608407-1.html

Den här historien är en vandringssägen, den finns med i Bengt Af Klintbergs bok "Glitterspray och 99 andra Klintbergare" sid 188. Just denna denna sägen kommer från USA och har cirkulerat sedan mitten av 70talet.
Det fattar väl vem som helst att hade detta hänt i Sverige skulle alla tidningar i hela landet skrivit om det!
Jag tänkte just hänvisa till samma bok, men du hann först.

Jag läser just nu en kurs i etnologi som handlar mycket om sägner och sagor. Mkt. intressant faktiskt... Boken ingår i min kurslitteratur.
 
Sv: Kidnappat barn i Ullared

Nej detta är inte sant det är bara en skröna.

Jag är 100 % säker på detta!

Okej, misstänkte det... För jag har hela tiden tyckt att det är konstigt att inte media fått nys om det!

Det lät så trovärdigt först för det skulle vara en kompis-kompis från hemstaden det handlade om...

Skönt att det inte var sant men det är ju något som skulle kunna hända!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp