Kentucky Futurity

Gammeln

Trådstartare
Glöm nu inte detta i helgen. Här finner vi bla Glidemaster, Global Glide, Chocolatier, Matchstick Man mfl. Det är hästar som verkligen är iordningställda :) Vad sägs om Glidemaster och Chocolatier sida vid sida i samma heat :d

Å så har vi Kentucky Futurity Filly med bla Passionate Glide.

Det är ju sånna grymma starfält som vi aldrig ser här hemma då det gäller yngre hästar. Vilka djur dom selar ut :bump:

Sv: Kentucky Futurity

Ja, det kommer att bli gigantiskt! :d
Undras om man kan se den loppen på webben någonstans?
Eller kanske visar de loppen på "Vinnare"? Känns lite tveksamt....
Jag har aldrig varit på Lexingtonmeetinget, men har inte gett upp att någon gång få uppleva det. Kompisar som varit där säger att det är en upplevelse.

Det är ju kanonrace i Italien också med Italienska Derbyt (Going Kronos) och ett bra snabblopp med bla Giant Diablo. Härligt med topptrav!

Jag har aldrig varit på Lexingtonmeetinget, men har inte gett upp att någon gång få uppleva det.
Vi kunde kanske åka tillsammans nån gång :idea: å så går vi på auktion och tar hem varsin fin häst som vi städar med här hemma i "skitloppen" :D

Vi kunde kanske åka tillsammans nån gång :idea: å så går vi på auktion och tar hem varsin fin häst som vi städar med här hemma i "skitloppen" :D

Jag har ju kompisar som är där nu för att handla, men har inte sett att de köpt något ännu. Jag tycker att priserna verkar rimliga, det är klart att de med sexsiffriga prislappar i dollar kan man ju glömma, men alla de under? Det är ju massor av hästar som ska gå under klubban. Undras hur mycket som tillkommer innan hästen står betald och klar i Sverige? Det kan jag kolla upp nästa vecka! :idea:

Det blir skiljeheat i filly!
Queen Serene satte världsrekord för treåriga ston på milebana med 1.52 (1.09.6) i sitt försök.

Skiljeheatet:
1. Queen Serene - Trond Smedshammer
2. Passionate Glide - Ron Pierce
3. Four Starz Lindy - Brian Sears

EDIT: Four Starz Lindy ströks just från skiljeheatet

Senast ändrad av en moderator:

Det blir skiljeheat i filly!
Queen Serene satte världsrekord för treåriga ston på milebana med 1.52 (1.09.6) i sitt försök.
Men vad är det här för slag djur egentligen :confused: Jänkarna ställer iordning varenda år och det blir världsrekord varenda år. Vad är det för fel på vårat upplägg här hemma. Vi tar över det ena topphingsten efter den andra och ändå är vi ljusår ifrån dessa amerikanska superhästar, som gör det osannolika gång efter gång. Vi får inte fram en endaste unghäst med samma kaliber *suck*

Under fredagen köptes 20 hästar av svenska intressenter, de har nu förvärvat totalt 44 hästar. LÄNK

Men vad är det här för slag djur egentligen :confused: Jänkarna ställer iordning varenda år och det blir världsrekord varenda år. Vad är det för fel på vårat upplägg här hemma. Vi tar över det ena topphingsten efter den andra och ändå är vi ljusår ifrån dessa amerikanska superhästar, som gör det osannolika gång efter gång. Vi får inte fram en endaste unghäst med samma kaliber *suck*

Det beror nog på en hel del, bla träningsklimat, hästarnas tillväxt och satsningen på tvååringar...Jag var hos Jimmy T ett år precis efter " 2 års säsongen och han hade fulla stallet av 2 åringar som skulle bort...för oss här var det kanonfina djur, men där dög dom inte....

*knapprån*

Det är intressant att se att snittpriset för de ettåriga travarstona ( $66,766 ) är högre än för hingstarna ( $63,029 ) än så länge iaf på årets Lexingtonauktioner. Källa: USTA

Vad kan det bero på? Tillfälligheter eller ett annat sätt att se på stona som investeringsobjekt?

Under fredagen köptes 20 hästar av svenska intressenter, de har nu förvärvat totalt 44 hästar. LÄNK
Nu vet jag ju inte varför man köper häst over there i sig men jag förstår om man vill ha in nytt material för aveln. Borde det inte vara billigare och vettigare att skicka över de svenska 1½-åringarna till USA för att få dom iordningställda :idea:, dessutom är det ju mer pengar för unghästarna där.

*knapprån*

Det är intressant att se att snittpriset för de ettåriga travarstona ( $66,766 ) är högre än för hingstarna ( $63,029 ) än så länge iaf på årets Lexingtonauktioner. Källa: USTA

Vad kan det bero på? Tillfälligheter eller ett annat sätt att se på stona som investeringsobjekt?
Här är det ju tvärt om, ston är billigare än hingstar med vissa undantag men som sagt vi brukar ju apa efter jänkarna i det mesta så den tiden kommer väl hit så småning om

Kollar du direktsändningen över nätet? Jag har urkass bild, likadant för dig? :crazy:

*knapprån*

Ingen aning...men hoppas att det förblir så. Dom kanske har mera stolopp Over There?

*knapprån*

Glidemaster van Kentucky Futurity efter en elak resa på 1.09.4.
Loppet kan beskådas här.

*knapprån*

Glidemaster van Kentucky Futurity efter en elak resa på 1.09.4.
Loppet kan beskådas här.
Oj vilket race han gör. Vad ska man säga, makalösare häst än Glidemaster vette 17 om jag sett :eek: Elitloppet här hemma är ingenting jämfört med detta

Hoppas vi får se topptrav från Italien idag :)

Liknande trådar

Trav Glöm nu inte dessa i helgen på Woodbine Racetrack. Campbell råkade tyvärr ut för en allvarlig olycka för ett tag sedan vilket tyvärr...
Svar
18
· Visningar
1 399
Senast: Gammeln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka