Kennelnamn

Julienne

Trådstartare
Jag skulle behöva er hjälp!
Jag måste komma på ett bra kennelnamn men allt jag kommer på är redan upptaget så nu behöver jag lite hjälp med förslag :)

Jag vill att det speglar antingen ;
1. min första tik som också blir som stamtik, hon heter Allora men kallas Lora.
2. tiken jag kommer ta första egna kullen på, hon heter Jasmine.
3. Något som passar bra med rasen chinese crested är ett måste
4. Det kan också spegla grundandet av kenneln, i Jämtland.

Så hjälp mig snälla :D

Juste, helst ska det inte vara i början på alfabetet, är trött på att alltid få gå först på utställningar ;)

Jag måste komma på ett bra kennelnamn men allt jag kommer på är redan upptaget så nu behöver jag lite hjälp med förslag :)

Juste, helst ska det inte vara i början på alfabetet, är trött på att alltid få gå först på utställningar ;)

Ödemarkens Lora CC ;):D

Ödemarkens Lora CC ;):D
Haha ödemarkens va ju asbra!
Man ska försöka att hålla det så kort som möjligt annars blir det så svårt att komma på valparnas namn eftersom skk har en maxgräns på bokstäver :)

Tyvärr fanns ödemarkens om man har bara det :(

Senast ändrad:
Haha ödemarkens va ju asbra!
Man ska försöka att hålla det så kort som möjligt annars blir det så svårt att komma på valparnas namn eftersom skk har en maxgräns på bokstäver :)

Vår Kung är faktiskt hertig av Jämtland så något med det, om man får? :)

Vår Kung är faktiskt hertig av Jämtland så något med det, om man får? :)
Ja jag tror att man får ha i princip vad som helst bara det inte är någon som har lika.. orter osv fick man inte heller ha tror jag..

Men vad tänker du på för nåt då då?

Jallora? Jalloras?

Kolla dina förslag här innan du skickar in http://www.fci.be/en/affixes/ sen kollar du på google så det inte finns något företag som heter samma.

Efter det håller du tyst med vad skk väljer att skicka vidare till fci tills det är godkänt

Min kennel (jakthundar) heter Grannmarkens för vi tyckte de låter så kul när valpköparna kommer få frågan vart hunden kommer ifrån "Grannmarken". Dvs en jakthund som sprungit ifrån sin förare och är på fel mark

Jag tycker din stamtik hade ett fint och inte för krångligt namn, jag hade tagit det.
Jag hade inte tagit med en rasanknytning ifall intresset för en ras till skulle komma.

Vi har valt att nyttja namnet på platsen där vi bor. Det är kort, går snabbt att uppfatta, lätt att säga och är lagom orginellt.
Eftersom en del av våra uppfödningar tävlar osv så är det kul om namnet är lätt att uppfatta för publik.
Det gör sig också bra i tryck på tex kennelkläder. Vi ser det som logotype som kan användas i reklamsyfte.

Jag tycker din stamtik hade ett fint och inte för krångligt namn, jag hade tagit det.
Jag hade inte tagit med en rasanknytning ifall intresset för en ras till skulle komma.

Vi har valt att nyttja namnet på platsen där vi bor. Det är kort, går snabbt att uppfatta, lätt att säga och är lagom orginellt.
Eftersom en del av våra uppfödningar tävlar osv så är det kul om namnet är lätt att uppfatta för publik.
Det gör sig också bra i tryck på tex kennelkläder. Vi ser det som logotype som kan användas i reklamsyfte.

Ja kan vill gärna ha det men det är som alla andra upptaget :/
Vi vill inte ha där vi bor då vi inte planerar att bo kvar resten av livet :p och då känns det konstigt..
Nä jag vill inte ha ett uppenbart rasanknytning men en liten del gör inget för mig då det ändå va ccd som va grunden. men jag vill inte ha det alltför tydligt med men en hint går bra :p

Kolla dina förslag här innan du skickar in http://www.fci.be/en/affi es/ sen kollar du på google så det inte finns något företag som heter samma.

Efter det håller du tyst med vad skk väljer att skicka vidare till fci tills det är godkänt

Min kennel (jakthundar) heter Grannmarkens för vi tyckte de låter så kul när valpköparna kommer få frågan vart hunden kommer ifrån "Grannmarken". Dvs en jakthund som sprungit ifrån sin förare och är på fel mark

Ja FCI kollar jag, och brukar kunna googla också men tänkte inte på att det kan finnas ett företag på namnet, smart!

Ditt namn va ju lite kul, alltid kul med en tanke bakom :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 925
Senast: valpköpare
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 424
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat