Kennelhosta

D

Dextrosol

Tror att min 12-veckors valp har fått kennelhosta, symptomen stämmer i alla fall. Nu skulle hon ha vaccinerats denna veckan, kan man det i alla fall eller skall vi avvakta med det? Skall ringa vet. i morgon o beställa en tid, läste på nätet att valpar o äldre hundar kan få antibiotika??

Finns nog ingen mer än vi som har sådan otur med våra hundar, jag ger snart upp.

Sv: Kennelhosta

Kennelhosta går ju nu har jag hört. kenneln där ja köpte min första hund från har fått på flera hundar efter att dom va iväg på någon tävling för någon vecka sedan.

Ringde o beställde en tid till vet. idag skall vara där kl 14:00. Receptionisten trodde närmare att det skulle vara halsfluss?? Hur yttrar sig halsfluss på vovvar?? Är det liknande symptom som kennelhosta?? Ngn som vet??

Ringde o beställde en tid till vet. idag skall vara där kl 14:00. Receptionisten trodde närmare att det skulle vara halsfluss?? Hur yttrar sig halsfluss på vovvar?? Är det liknande symptom som kennelhosta?? Ngn som vet??

Ja det kan ha lite liknade symtom. Hostar hunden mycket. Om de har problem med halsen så brukar de gå och svälja mycket och det låter som de försöker svälja ner något ( svårt att förklara ). de kan även harkla sig och hosta till för att det irriterar i halsen.
Kennelhosta är mer ihållande hosta och de hostar välldigt mycket. Kan ibland spy av att de hostar så mycket. men det går kennelhosta nu på många ställen.
Lycka till med hunden och hoppas den blir frisk snart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 327
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 388
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross