Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag personligen har inte någon erfarenhet, men andra runt omkring har blivit hjälpta av det. Ofta kan man få låna hem och prova innan man beställer ett.Jag har grova sömnproblem pga ångest(går i terapi). Är nyfiken på (främst) kedjetäcke eller bolltäcke. Någon som har erfarenhet av det? Har det hjälp? Varför fick du ett? Var det svårt att få utskrivet?
Det finns olika bolltäcken, allt från minibollar, mer som grus o upp till ca 5 cm i diameter.Sambon har kedjetäcke. Anledningen till kedjorna är att han svettas mycket och bolltäckena blir rätt varma.
Han hade vad jag förstår inga bekymmer att få det utskrivet och han sover bättre med det. Så pass att jag släpade med det till morsan sist vi åkte dit för han gnäller om att han saknar det när vi är iväg. Ärligt talat är jag rätt sugen på ett med ibland för det är ganska mysigt. Vi har även lagt ett litet hörn över dottern när hon haft svårt att sova och visst funkar det.
Jo men som jag fick höra från någon annan terapeut blir det mer luft i bolltäckena än i kedjetäcken.Det finns olika bolltäcken, allt från minibollar, mer som grus o upp till ca 5 cm i diameter.
Ja, då får man ju fortsätta vara utan.Kanske för att de kostar ungefär en månads sjukpenning?
Kanske för att de kostar ungefär en månads sjukpenning?
Varför så dryg??Mia_R post: 16733597 skrev:Ja, då får man ju fortsätta vara utan.
Jag trodde att de endast gick att få på remiss, men de går ju faktiskt att köpa som privatperson med och alla som tycker sig behöva är kanske inte sjukskrivna heller?
Vem är dryg?Varför så dryg??
För någon som har 8-9.000 säger det sig självt att det inte finns utrymme för en sådan utgift!(och väldigt få har så de kan spara för att få ihop till ett täcke på egen hand utan att det dröjer en evighet...)
Är man inte sjukskriven däremot kanske den summan ryms i budgeten eller går ihop på typ 2 månader, så det är väl ändå lite skillnad?
Jag ska höra mig för om att få testa ett, men att köpa eget är otänkbart och rent av omöjligt. (hade du nu tänkt lägga in en "hurtig" kommentar att det minsann går om man vill så spelar det faktiskt ingen roll vad du anser om saken)