kavkazskaja ovtjarka blandras

J

jungfrun

fått erbjudande om köp av valp.mamman är 50 ovtjarka-50 rottweiller.pappan 75 kavkazskaja ovtjarka-25 schäfer.har någon erfarenhet av dessa blandraser.har själv en hane 75 rottis 25 schäfer ,ser han att någon höjer basebollträ eller kniv för att attackera nån så flyger han på,ej för att hugga ,bara oskadliggöra,men hur är denna blandras i sitt psyke

Sv: kavkazskaja ovtjarka blandras

kan du om du vet nåt om denna blandras skriva

är pitbull också tokiga då,pga allt man har läst

"inte för att hugga, men för att oskadliggöra"

Jaha, inte värre än så... Vad gör han, sätter sig på knivmördaren?

jag berättade detta då jag har hört av andra om rasen ko,att min hund gör så är helt normalt men jag undrade från början om någon vet nåt om den ryska hundens psyke,man kanske borde fråga efter era istället,,,,tack för all hjälp:banana:

Det är inte helt normalt att en hund går in för att oskadliggöra knivmördare. I alla fall inte mitt kvarter...

På jobb har vi en rysk Kaukasisk ovtjarka, han finns där för att vakta gården och det är INTE en trevlig hund.

Mtk dominant, lömsk och väldigt vaktig. Kollegan hade sett en dokumentär på discovery där dom hävdat att denna rasen är en av världens farligaste och "värsta" hundar.

Väldigt vacka är dom dock :)

div006.jpg

http://panaccea.bilddagboken.se/p/show.html?id=184554371&directlink=1

Senast ändrad:

Tänk en hund med ko:s resultatfokus (ko ska jobba åt dig och själv lösa problemet - dvs andra människor och djur), det avvaktande/veka nästan lite "fega" draget som finns hos vissa schäfrar (schäfer ska jobba med dig - och då får du ibland lite ängsliga hänvisningar till beslutsgången. Dessutom är den byggd för att vara med hela arbetsdagar, dvs mycket energi) och så blandar du in den typ av träskalle som vissa Rottisar är kända för (enligt rottis ska rottis inte arbeta alls!)...

Att blanda innebär en viss osäkerhet för vad du har i bagaget. Alla tre raserna är mycket hund och bör finnas hos människor med oerhört klara bilder av vad de vill ha ut av sitt hundinnehav. Risken finns också att en hund inte bekänner färg förrän den pressas - könsmognad, barn i familjen, en stökig nyårsnatt med mycket raketer...

Ko är en liten ras i Sverige. De flesta ägs av puckon eller vaktbolag (och jobbar då oftas självständigt på områden där inga obehöriga ska vistas). Även en hundägare med totalkoll på sina krav och förmågor har svårt att utvärdera olika linjer och hitta lämpliga hundar. Dessutom med den lilla avelsbasen och andelen som ägs av puckon, är det svårt att köpa ko utan att ekonomiskt stödja ett pucko.

När det då dyker upp någon med en orimlig berättelse om knivar och basebollträn och frågar om korsningar mellan de nämnda raserna - då går trollflaggan i topp.

PS en tanke när någon dyker upp och berättar om sin otroligt snälla ko - ALLA blandningar med schäfer ska man tänka sig för inför. Schäferrasen är oerhört stor och mångsidig. Det är enorm skillnad mellan schäfer och schäfer. Rasen innehåller allt från linjer som i princip ger en golden med HD till linjer som ger speedade skallerormar.

fått erbjudande om köp av valp.mamman är 50 ovtjarka-50 rottweiller.pappan 75 kavkazskaja ovtjarka-25 schäfer.har någon erfarenhet av dessa blandraser.

Låter jättecharmig. Köp två, tre stycken så de har sällskap...

ja det var ju inte den fråga jag ställde för att få info om rasen,vet du nåt eftersom jag ska köpa 2.3 st.....tack i alla fall ni två som gett mig info,jag säger nog nej till köp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka