kavkazskaja ovtjarka blandras

Sv: kavkazskaja ovtjarka blandras

PIRU skrev:

*Delvis knapp*

Min morfar hade 'exakt' en sådan där tik i Polen, dock ngt ljusare, kuperade öron.

Jag kan då med all rätt och av egen erfarenhet säga att det är Ingen sällskapshund, funkade bra med oss inom familjen-men alla utomstående var dödsdömda.
Det var inte för intet morfar blev anmäld då hans tik hoppat på en "inkräktare" på hans ägor och nästintill dödat fruntimret, det krävdes 4 man att få bort hunden.:angel::crazy:

Så TS, All lycka till om du köper en sådan hund.:cool:

Senast ändrad:

Jag tänkte snarare Sverige och inte just Norrköping ;).

:eek: fy fasen. Inget jag vill möta direkt. En sån i fel händer skulle enkelt kunna göra en park till ett blodbad. :crazy:

*KL*

skaffar du dig en ko TS behöver du aldrig oroa dig för att du får en minut över till tristess, du får nog fullt upp.

Det jag undrar är, hur det ska gå med denna hund och din rottweiler, då¨den på beskrivningen verkar lite..ehh, vaktig.

men var så säker att ingen går nog in i ditt hus oanmäld iallfall!

Skihundar med bara aggression osäkerhet då får man dom o gå så där men fyller säkert sin funktion
Fast vad jag har förstått är osäker det sista en ocvharcka skà vara? Den ska väl bara vara genomrätt aggressiv och sådär korkat självsäker?

Varför alla dessa onödiga påhopp?

Ts är kanske i behov av en vakthund likväl som många andra vill ha en brukshund eller knähund!

Tråkigt att se att det alltid är samma personer som förlöjligar, likväl som ni har svårt att ta ts på allvar så finns det säket flera med mig som har svårt att ta er som skriker "troll" och skriver barnsliga förlöjligande kommentarer på allvar!

är det i brist på kunskap ni förlöjligar eller varför?

Väx upp det här är inget dagis forum!

Fast vad jag har förstått är osäker det sista en ocvharcka skà vara? Den ska väl bara vara genomrätt aggressiv och sådär korkat självsäker?

Jag la upp ca 10 filmer med muppiga ryssar som körde skydd med dom inte en enda av dom var självsäker så är det dåliga hundar dom visat eller bra hundar enligt dom?

Jag skulle ju aldrig lägga ut nåt som inte var bra för allmänheten men You Tube är kanske nyhetens behag i Ryssland just nu,

Varför alla dessa onödiga påhopp?

Ts är kanske i behov av en vakthund likväl som många andra vill ha en brukshund eller knähund!

Tråkigt att se att det alltid är samma personer som förlöjligar, likväl som ni har svårt att ta ts på allvar så finns det säket flera med mig som har svårt att ta er som skriker "troll" och skriver barnsliga förlöjligande kommentarer på allvar!

är det i brist på kunskap ni förlöjligar eller varför?

Väx upp det här är inget dagis forum!

Så du tror på allvar att ts är i behov av en vakthund som kan "oskadliggöra" alla med kniv & basebollträn?

Skulle tro att om ts skaffar en KO så blir det dyrt för så vitt jag vet får INGEN hund "oskadliggöra" folk ens om man SKULLE bli attackerad.

Så du tror på allvar att ts är i behov av en vakthund som kan "oskadliggöra" alla med kniv & basebollträn?

Skulle tro att om ts skaffar en KO så blir det dyrt för så vitt jag vet får INGEN hund "oskadliggöra" folk ens om man SKULLE bli attackerad.

Mitt inlägg handlar inte om vad jag tror att ts behöver!:smirk:

Läs igen så ser du att det handlar främst om andras attityder!
Du kanske kände dig träffad?

Jag har alltid hört att "Det finns inga dumma frågor?"
Men det verkar inte stämma!:angel:

Senast ändrad:

Mitt inlägg handlar inte om vad jag tror att ts behöver!:smirk:

Läs igen så ser du att det handlar främst om andras attityder!
Du kanske kände dig träffad?

Jag har alltid hört att "Det finns inga dumma frågor?"
Men det verkar inte stämma!:angel:

Det finns alltid många själv ut nämnda experter i sån här trådar!!

Jag la upp ca 10 filmer med muppiga ryssar som körde skydd med dom inte en enda av dom var självsäker så är det dåliga hundar dom visat eller bra hundar enligt dom?
Bra fråga, enligt rasstandard får dom iaf inte vara osäkra. Men det lär ju knappast vara någon som har koll därborta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka