Kavaj på Clear Round?

C

CORNHEAD

Jag är ganska färsk vad det gäller att tävla dressyr och har hittills bara ridit program på min gamla ridskola. Nu har dock jag och ponnyn tänkt att bege oss iväg på en clear round ifall vi hittar någon i närheten. Vad jag undrar är, måste man ha kavaj om man ska rida en dressyr-cr? Jag tycker inte man borde behöva det men jag har inte lyckats hitta något i TR som säger att man inte ska det...

Fred & kärlek! / M.

Sv: Kavaj på Clear Round?

på cr så får man själv välja om man vill rida med kavaj eller inte. Jag har alltid haft kavaj på mig om jag har tävlat dressyr för det hör till tycker jag. sen så tycker jag att man föregår med gott exempel. Ävaen om jag bara har tävlat lokal så har jag alltid puttsat upp och chinat upp sadel träns stövlar och rider med min tävlingshjälm och självklart kavaj!! Det är bra för en själv också tycker jag då folk tycker som ser än att det ser prffsigt ut! vissa tycker att det kan vara för mycket men jag brukar alltid föregå med ett gott exempel! så kör på kavaj tycker jag.:)

på cr så får man själv välja om man vill rida med kavaj eller inte. Jag har alltid haft kavaj på mig om jag har tävlat dressyr för det hör till tycker jag. sen så tycker jag att man föregår med gott exempel. Ävaen om jag bara har tävlat lokal så har jag alltid puttsat upp och chinat upp sadel träns stövlar och rider med min tävlingshjälm och självklart kavaj!! Det är bra för en själv också tycker jag då folk tycker som ser än att det ser prffsigt ut! vissa tycker att det kan vara för mycket men jag brukar alltid föregå med ett gott exempel! så kör på kavaj tycker jag.:)

Okey, på så vis. Jag brukar göra detsamma när jag är iväg och tävlar hoppning, oavsett om det är CR eller inte. Det är mycket roligare om man ser lite extra prydlig och sådär på tävling :)

jo jag tycker att man ska se prydlig ut!! det är bra för omdömmet och för dom ögon som tittar!!:)

Det beror ju på om det är en lokal tävling eller en klubbtävling
Lokal och uppåt = kavaj
Klubbtävling 0 där bestämmer klubben själv.
Clear round är ju en bedömningsform där alla får rosett vid en viss procent:)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hoppning Jag har en dotter på 12 år som börjar bli lite intresserad av att ge sig ut att börja tävla "på riktigt". Eller inte lite, väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 929
Senast: Mimsan_
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 290
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?