Kavaj med ETT sprund bak?

ujent96

Trådstartare
Är det bara jag som är skapt sån att kavajer med dubbla sprund bak gör att kavajen sitter jättekonstigt på mig iaf...:) Tror det har med att jag svankar en del att göra, resultatet blir att kavajen lägger sig utmed ryggen så att man i princip liknar en anka......passande på en dressyrbana...nja tveksamt! Har provat massor med kavajer med samma resultat...

Så nu kära bukare undrar jag om ni vet något märke eller så på kavaj med bara ett sprund bak. Just nu har jag en äldre kavaj som jag så småningom vill byta ut..fler som känner igen sig?!:o

Sv: Kavaj med ETT sprund bak?

Tradionellt så har väll dressyrkavajer ett sprund och hoppkavajer två sprund.
Pikeur Diana är ju väldigt populär, Euro star Ellen, Victor Hugo Dressage, Horka Piaffe samt Borso d’ Este finns också med ett sprund.

Senast ändrad:

Jag har en Pikeur Diana och den har bara ett sprund.

Jag är inne på min andra kavaj av märket Caldene (i lite längre modell) som bara har ett sprund bak, så det är mitt tips! Har också en rejäl svank och, numera :grin:, även lite mer lår och rumpa vilket inte är alltför snyggt i en kavaj med två sprund (åtminstone inte om man vill att resten av kavajen ska bli för stor och säckig).

Haha känner så väl igen mig i din beskrivning..:) Tack för tipset- ska kolla upp det märket också...

Härligt med lite bra tips på detta! Tycker min med två sprund gör att min rumpa ser väldigt stor ut så jag har med funderat på detta och att byta. Tävlar både hopp o dressyr men får väl ha två helt enkelt! :laugh:

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hur hade ni gått tillväga med den här hästen? (behöver lite tips, idéer och nya infallsvinklar) *långt* Hästen är ett 9-årigt polskt...
Svar
5
· Visningar
2 921
Hästvård Jag blir lite förvånad av 'svängningarna' i åsikter som förs fram ang när man ska ge upp och se till att få sin häst utslagen. Så nu...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 378
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar