Kavaj från regional igen...

Sv: Kavaj från regional igen...

Underbart! Skulle aldrig få för mig att rida utan kavaj från regional och uppåt. Tycker det ser allmänt hafsigt och ovårdat ut utan kavaj. På lokal och träningstävlingar med unghästar tycker jag det är ok utan, det är ju lite större risk att man åker i backen och då vill man ju inte förstöra sin dyra kavaj :angel::D

Håller med!

På tal om när förbundets medlemmar inte får tycka ngt var ju detta projekt Pegasus (vill jag minnas att det hette) för några år sedan. När förbundet glatt motiverade en chockhöjning av medlemsavgiften med att man fick ju så jäääättebra rabatterbjudanden.
Jag kollade på SAMTLIGA erbjudanden och såg att jag kunde utnyttja typ noll st! :smirk:
Exempel var ju bensinrabatt på ett bensinbolag, jag hade kort på ett annat med högre rabatt. Vidare så fick man rabatt på ridkläder ett visst märke, jag har knappast råd att handla massor med ridkläder. Osv, osv, osv.
Chockhöjningen av medlemsavgiften hade ju då även slagit hårt på vi som tävlar, plötsligt skulle det bli ännu dyrare att tävla!

TYcker det är rätt!:D
PÅ lokalt, visst där kan det vara slappare, men sånna fall inga klubb jackor. Det är så fult! En snygg svart tröja med vit i halsen är helt ok.
Men från regionalt så tycker jag man ska rida med kavaj.. Inte hafisga jackor och dylikt:mad:

Jag har oftast kavaj när jag tävlar. ibland på lokaltävlingar och när det regnar kan jag ka klubbjagkan.

Jag håller inte med dig alls... det är ju mycket fulare med en tröja än en klubbjacka... Ni kanske ska ta upp med klubben att fixa fina "tävlings jackor".

så det räcker med tex en svart v ringad tröja att ha under västen? och skjorta under då? :confused::o

mm och då räcker det inte med en kavaj utan man måste ha flera.

Jag har bara en kavaj och jag har haft den på ALLA mina tävlingar under ca två år. Den ser ut som ny, fungerar som ny och jag ser ingen anledning varför man inte kan klara sig med en. Eller det skulle väl vara o man ramlade av rakt i en lerpöl men det har då aldrig hänt mig. Jag borstar av min kavaj efter varje klass = alltid en snygg kavaj!

Vad jag förstått är du godkänd om du har en långärmad vit skjorta och sen västen på det. Alltså du behöver inte ha en mörk tröja mellan skjortan och västen. Rätta mig någon om jag har fel. :angel:

ja tycker att de ska va kavajtvång på all ridning. Eller så fort msn är i stallet borde man ha kavaj, de e snyggt.

snyggt kanse, men hemskt opraktiskt.

idag har jag tex,
lagt på alla fyra sina vintertäcken, lite smutsiga sen lerrullningen igår.
mockat åt fyra hästar,
lagt in hö,havre,miner och fixat betfor åt alla
bytt vatten i vattenhinkar åt alla
bärt ut 6 hinkar vatten i hagen
lagt ut fyra påsar hö klockan 8, och fyra klockan 12 i hagen
kört in spån åt två hästar
ridit en, och ska rida en till snart,

och min tröja är skitig,hur snygg blir kavajen efter ett tag då, den kommer ju behövas tvättas minst 3 ggr i veckan...

haha,lol:D

Men ja tycker bara de e konstigt att dom inte har infört kavajtvång tidigare, det ser hemskt ut när man rider i stora bylsiga jackor.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka