Kavaj från regional igen...

Sv: Kavaj från regional igen...

jag tkr det är helt stört!! hatar att rida med väst och gör det aldrig annars. och varför ska man då bli tvingad att göra det på tävling då man vill rida så bra som möjligt?? det är så obekvämt och jobbigt. Även dom "nya"..:crazy:

Självklart att man ska ha kavaj, är ju snyggast! Så inga problem för mig, tävlar alltid i kavaj:banana:

Västdiskussionen kan ni väl ta i tråden om TR-ändringar. Denna tråd handlar om kavajer.

Själv rider jag väl oftast i kavaj på tävling ändå men kommer sakna att rida i lite varmare midjejacka på vintern

BRA!

Kort och gott.
De som tävlar på regional nivå brukar ju tävla ganska regelbundet till skillnad från t.ex lokala.

kl

Tävling ät tävling och då ska det vara prydligt och snyggt. Rider själv alltid med kavaj om det är tävling, även om det bara är klubbhoppning. Stör mig inget på det alls..;)

Tycker att kombinationen väst + kavaj är skitful.
Bra att man kan skippa kavajen om man har väst.

Tycker helt klart att man ska ha kavaj. Hade det även på klubbnivå, ser mycket proffsigare ut!

*kl*

Jag tycker bara att det är bra, jag också.

Plus att kavaj + säkerhetsväst i en någorlunda matchande färg är riktigt snyggt! :)

Hmm..den lilla stund man är inne på banan kan man ju ha kavajen på sig. Det är alldeles för många om har fladdriga illasittande jackor fortfarande så det ser inte särskilt presentabelt ut. På med kavajen redan på lokala klasser.

det märkliga är väl att vi vårt klimat tävlingsrider med samma kläder från +30 till -25 grader.

jo men är det väldigt kallt så är man ju inne och man är bara på banan ett par minuter..

Jättebra tycker jag! Har alltid kavaj om det inte är tävling med bara klubbmedlemmar då kan man ha en tight svart tröja men annars kavaj

jag tycker att det är bra, jag har en marinblå kavaj, och har en svart väst, den får inte plats under kavajen, vad ska jag göra:(

BRA!

Kort och gott.
De som tävlar på regional nivå brukar ju tävla ganska regelbundet till skillnad från t.ex lokala.

mm och då räcker det inte med en kavaj utan man måste ha flera.
Jag tycker det är dumt. Bra när man själv fick välja. :idea:

Håller med!
Med dessa moderna säkerhetsvästar som finns ju tycker jag man måste komma väldigt nära för att se att ryttaren har väst. Så faktiskt tycker jag ytterst sällan att västen "förfular" kavajen.

Där har du verkligen en poäng! Jag har inte tänkt på det förut, men du har ju helt rätt, förbundet verkar ju inte alls intresserade av vad utövarna tycker. Månne om de anser de som tävlar i ridsport som så intelligensbefriade att de inte kan ngt eller kan ta vettiga beslut själva?

Just det att ta bort premien på ponnytävlingar är ju ett stort steg i riktningen att ridsporten är en överklassport! För så dyrt som det är att tävla så är ju varje ynka krona man kan vinna välkommet!

Häromkring där jag tävlar är domarna snabba att tillåta kavajlöst på sommaren när det är varmt. Och faktiskt så anser domarna "varmt" vid så pass låg + temperatur så även sådana som mig slipper få värmeslag. Jag är alltså extremt varmblodig, ytterst sällan jag fryser, inte ens på vintern. Praktiskt vintertid men jobbigt sommartid, speciellt i en varm kavaj på en het sommardag!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka