Kattvaktslön?

NaTTa

Trådstartare
Jag bor och min katt bor i en stuga längs en "vanlig" villa gata. Kissen är ute på dagen och inne på natten (oftast).

Jag ska om några veckor vara borta några dagar och har pratat med grannens tjej på ca 14 år om hon vill hjälpa mig med katten de dagarna- vilket hon ville, och det kommer att komma flera dagar då hon kan hjälpa mig.

Jag funderar på hur mycket jag ska ge henne i betalning, per dag. Vad tycker ni är rimligt eller har gett era katthjälpare?

Arbetsuppgifterna är att:
*MORGON: Ge mat och vatten samt släppa ut katten.
*KVÄLL: Släppa in katten för natten samt ge mat och vatten.
 
Sv: Kattvaktslön?

Vet du vad tjejen gillar? Kanske en biocheck eller presentkort på typ Kicks eller liknande om hon är en sån som gillar smink?
Vet hur svårt det är att bestämma pengar...
 
Sv: Kattvaktslön?

Ja, det är verkligen svårt! Känner inte henne heller sedan tidigare.

Men kanske 50 kr per dag?
 
Sv: Kattvaktslön?

Hm har då tagit hand om andras hästar när de varit borta dock i samma stall men där blir det mer hjälper jag dig så hjälper du mig. Men när vi har fått katthjälp av grannen brukar det bli vin eller whisky ^^) Men till en ungtjej skulle jag oxå satsa på något presentkort eller liknande och det behöver inte vara allt för mkt. beroende på hur länge du är borta :)
 
Sv: Kattvaktslön?

När jag har varit borta har jag oftast köpt något till den som är kattvakt. Om möjligt något "lokalt" från orten där jag varit om det finns något som är speciellt. Annars håller jag med om att för en så ung tjej kan biocheckar vara en bra grej. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 531
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 290
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp