Kattutställningen i Örebro

Sv: Kattutställningen i Örebro

Abbies PR-kokard. Har inte hängt den bland dom andra än, måste göra om.

080127-003.jpg

*delvis knapplån*

Grattis alla till era fina resultat!!

För oss gick det bra, våran ena juniorhona fick Ex men blev inte placerad, men det hade vi räknat med eftersom italienarna är jätte petiga med markeringarna och dom är tyvärr inte så bra på henne, men hon fick fin bedömning i övrigt.

Våran andra juniorhona Nelly gick det desto bättre för! Hon vann sin klass med otroligt tuff konkurrens, blev sen BIV och till slut NOM! I panelen fick hon en röst och det är vi nöjda med eftersom ragdollen som vann inte har ett enda fel, hon är i det närmaste helt perfekt, så GRATTIS min lilla strumpa!

Här kommer lite bilder:

Veterinärkontrollen tog lååååång tid
18050935.jpg

Det är ett väldigt pysslande innan man får ordning på buren...
18050936.jpg

18050937.jpg

Lilla Ebba förbereds inför bedömningen
18050938.jpg

Ebba uppe hos domaren
18050939.jpg

Nellys tur att komma upp på domarbordet
18050940.jpg

Nelly i panelen
18050941.jpg

Min vackra lilla strumpa (hon kallas för "strumpan" hemma) och hennes fina pokal som hon fick när hon nominerades
18050942.jpg

Jag tyckte det var en väldigt trevlig och välorganiserad utställning!

Senast ändrad:

Vad roligt! Grattis!

Nånstans runt där du hade bur såg jag en tjej som satt i en stol med en väaaldigt trött maskad kisse. Du?

Håller med om att utställningen var riktigt bra gjord. Dom brukar vara bra, men den här var verkligen kanon!

Tack :)

Ja vi hade ett bord på gaveln av den burraden, nästan ute i "gången" och där satt jag och Nelly och halvsov ett tag, så det kan ha varit jag :)

Ja den var väldigt väl organiserad och allt flöt på bra, trots så otroligt mycket katter, det var bra gjort!

Hon är go! Men tung :cool:

Älskar Birmornas ögon, det är så otroligt vackert med dom där jätteblå ögonen.
Såg du den tabbymaskade Snowshoe'n? Jag föll som en fura där med :love:

Haha, ja man får lätt kramp om domarna är för långsamma ;)

Ja har dom riktigt bra ögonfärg så kan man verkligen drunkna...

Nej, den missade jag tyvärr. Ja dom är himla fina dom också! :love:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 048
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar