Kattutställningen i Örebro

Nussikan

Trådstartare
Är det någon som ska dit? Jag ska dit med mina två "tonårstjejer" och det ska bli så roligt för jag har aldrig varit på en så stor utställning innan! Nästan 1000 katter! Mina små missar ska även få bo på hotell för första gången, hoppas dom sköter sig :)

Sv: Kattutställningen i Örebro

Jag ska antagligen dit och titta och försöka lära mej nåt, har ju tänkt att ställa ut min blivande Coon, så det gäller att vara förberedd.:bump:

Jag är avis på er som är anmälda! Det kommer nog bli en riktigt trevlig tillställning! Lycka till!

26/1 på mässan i örebro

Har du möjlighet så gå, Nevin! Jag tror det kan bli en upplevelse. Jag skulle gissa på att det är Sveriges största utställning sett till deltagare. Nerikes kattklubb är kanon på att ha utställningar som är bra för besökare.

Ja, det får bli ett besök, jag gillar katter men får inte ha någon här hemme, så då får jag gå och dreggla lite över alla fina kissar där istället:love:

Vi kanske skulle ha en liten buketräff?

Nussikan, Nevin, Anna ho, Joyride och eventuellt jag, millus. Sen tror jag bestämt att Fideli kommer!

Det hade varit roligt! :) Fast jag kommer nog vara så nervös så jag kommer bara irra runt som en förvirrad höna ;) Det är så svårt att bestämma någon tid också innan man vet när man ska upp för bedömning och om man sedan ska upp igen för ev. nominering och panel, men jag är helt klart på om jag får ihop tiden, eftermiddagen brukar gå ganska långsamt.

Det är Sveriges största, det stod t.o.m. (Europas största?) på inbjudan :)

Det hade varit roligt! :) Fast jag kommer nog vara så nervös så jag kommer bara irra runt som en förvirrad höna ;) Det är så svårt att bestämma någon tid också innan man vet när man ska upp för bedömning och om man sedan ska upp igen för ev. nominering och panel, men jag är helt klart på om jag får ihop tiden, eftermiddagen brukar gå ganska långsamt.

Får man veta "nummer" i förväg, i sån fall vore det ju skoj om du ville sätta ut det här så man kan leta upp missen (om jag nu kommer iväg vill säga).

Nej det får man tyvärr inte, man får katalog på plats och vet därför inte innan vilket nummer man har eller när man ska upp för bedömning, så det är svårt att planera något. Men leta gärna upp våran bur! den kommer se ut såhär:

8483926.jpg

Japp, jag och Abbie kommer om allt går som det ska. Och millus, du MÅSTE komma fram och hälsa på oss!

Jaa, absolut, jag ska försöka åka dit, fast jag vet att vi är bjudna på 40-årsfest då. Men den startar inte förrän 18 eller 19.

Var är utställningen och vilken tid startar den

Den är på mässan i Örebro och har öppet mellan 9-17 för publik, det kostar 50:- i inträde för vuxna (över 16 år)

Info och vägbeskrivning finns på www.nerk.se

Va roligt! Då ska vi hålla tummarna :) Har han varit på utställning innan?

Ja 3gånger innan :)
Skönt med assisent utställning tycker jag, fast det är synd om dem som ska bära fram alla katter...

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 048
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar