sommarvind
Trådstartare
för några dagar sedan fick ja 4 kattungar.. två av dom hässjar som en hund med öppet gap stundtals.. någon som vet vad de ev kan va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det varit riktigt varmt så har de katter jag ägt gjort så. Precis som hundar så gör de det för att de svettas.
Men det verkar ju kanske lite ovanligt/konstigt att just bara två gör det...? Är det varmt där kissarna bor? Är de i solen?
Nej, jag förstod det. Men jag svarade TS och gav en egen teori på beteendet...Det beteende jag nämnde har inget att göra med värmen. Det kommer om man närmar sig kattungen (de är blinda) och de liksom "fräser" ifrån med öppen mun.
Precis som du säger kan katter kyla av sig genom att flämta med tungan som hundar gör. Kanske är det det TS menar med hässja? Men är de små och blinda tror jag som sagt var inte att det kommer av att det är för varmt.
Nej, jag förstod det. Men jag svarade TS och gav en egen teori på beteendet...
Ja, att hässja är dialektalt uttryck för flämta/flåsa.
Det är möjligt det inte handlar om värme, men TS bad ju om åsikter/idéer och jag gav min och du din.
Oops!! För att kunna diskutera olika idéer utifrån de förutsättningar som fråder är det bra om man inte tar saker personligt utan just bara för vad det är. Olika idéer!
för några dagar sedan fick ja 4 kattungar.. två av dom hässjar som en hund med öppet gap stundtals.. någon som vet vad de ev kan va?