Kattunge problem bakbenen?

Maandiiie

Trådstartare
Hej!
Jag ska titta på en kattunge från ett jourhem imorgon. Endast 5 veckor gammal är han.
Han var något senare med att gå än sina 2 syskon. Han låg hellre hos mamman och diade med bakbenen rakt ut bakåt. Jourmatte har hjälpt honom skola in bakbenen.
Enligt jourmatte så springer han nu runt och busar och verkar frisk men att han inte riktigt får med sig sina bakben ännu.. Ska tydligen vara väldigt charmig när han kutar runt!
Tror ni att detta är något han kan få problem med som vuxen?
Jag vill hjälpa den lilla killen men vill inte att han ska få problem som äldre..

Onödiga kommentarer undanbedes :)

Hej!
Jag ska titta på en kattunge från ett jourhem imorgon. Endast 5 veckor gammal är han.
Han var något senare med att gå än sina 2 syskon. Han låg hellre hos mamman och diade med bakbenen rakt ut bakåt. Jourmatte har hjälpt honom skola in bakbenen.
Enligt jourmatte så springer han nu runt och busar och verkar frisk men att han inte riktigt får med sig sina bakben ännu.. Ska tydligen vara väldigt charmig när han kutar runt!
Tror ni att detta är något han kan få problem med som vuxen?
Jag vill hjälpa den lilla killen men vill inte att han ska få problem som äldre..

Onödiga kommentarer undanbedes :)

Min katt brukade ligga på magen med bakbenen och frambenen rakt ut åt sidorna titt som tätt under sina första år. Han har inte haft några problem alls, tvärt om blir folk (och veterinärer) förvånade över hur pigg och fin han är när de får reda på åldern.

Det var ju skönt att höra! Låter ju som en charmig stil! Tack för ditt svar :)
Min katt brukade ligga på magen med bakbenen och frambenen rakt ut åt sidorna titt som tätt under sina första år. Han har inte haft några problem alls, tvärt om blir folk (och veterinärer) förvånade över hur pigg och fin han är när de får reda på åldern.

Det beror på varför den ligger lite efter. Ibland ligger benen lite vridna i livmodern och då kan kattungen hamna lite efter i den fysiska utveckling, men de brukar bli fullt normala innan de lämnar sin mamma.

Handlar det däremot om någon allvarligare defekt är det svårt att sia om framtiden. Ge det lite tid och se hur kattungen utvecklas.

Det beror på varför den ligger lite efter. Ibland ligger benen lite vridna i livmodern och då kan kattungen hamna lite efter i den fysiska utveckling, men de brukar bli fullt normala innan de lämnar sin mamma.

Handlar det däremot om någon allvarligare defekt är det svårt att sia om framtiden. Ge det lite tid och se hur kattungen utvecklas.
Tack för ditt svar :) återstår att se då hur han utvecklas närmsta veckorna.. håll tummarna för att allt går som det ska!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar