Kattungar på väg!

Solvira

Trådstartare
Nu får Märta kattungar igen! Fyra stycken har det kommit än så länge. :eek: :bump: Verkar väl som att det finns i alla fall en kvar i magen. Och det ska erkännas, vi hade hoppats på färre... Men nu hoppas vi att min syster ska vilja ha två (hon velar lite) och min morbror en kanske. Annars får vi minst 8 katter som det ser ut nu! :eek: Har ju tre redan, mamman och hennes två tidigare söner.

Tack och lov verkar det som att det blir EN annan färg på katterna den här gången. De tre tidigare är gråa allihopa, så vi får skilja dem åt med olika färg på halsbanden. De här nya ser ut att bli svarta, utan tecken allihopa. :p

Bilder kommer!

Sv: Kattungar på väg!

Nu får Märta kattungar igen! Fyra stycken har det kommit än så länge. :eek: :bump: Verkar väl som att det finns i alla fall en kvar i magen. Och det ska erkännas, vi hade hoppats på färre... Men nu hoppas vi att min syster ska vilja ha två (hon velar lite) och min morbror en kanske. Annars får vi minst 8 katter som det ser ut nu! :eek: Har ju tre redan, mamman och hennes två tidigare söner.

Vore det inte bättre att ha skaffat ett kontaktnät med intresserade kattungeköpare innan man parar katten? :cool:
Låter inte så seriöst...

Men bilder är ju välkommet på de små.

Lägg gärna upp bilder på de små liven :) Var det meningen att hon skulle få kattungar eller skedde parningen utan er kontroll?

Bra att man dömmer utan att veta varför det kom kattungar också. :cool: Och det är inte p.g.a. platsbrist som vi känner att vi inte velat haft så många kattungar, det är för att jag tycker att alla katterna ska ha en chans att få lika mycket uppmärksamhet. (Vi bor på landet med ett stort hus och har mycket kärlek att ge, har haft 5 katter förut samtidigt.)

PrincessAsk> Nej, det var inte meningen. Hon har gått på p-piller sen senaste kullen men kom inte in en gång i slutet av sommaren när hon skulle ha (skulle haft pillret på måndagen). På torsdagen kom hon in, men toklöpte. Vi tänkte då att vi håller henne inne, men hon smet ut genom ett fönster som min pappa öppnat och sen blev magen tjockare och tjockare. :p Hon kommer att kastreras så fort det bara går, ska rådgöra med veterinär nästa vecka.

För att ni ännu inte kastrerat katten men ändå låter henne löpa fritt och tror hon ska komma in varje gång hon ska få p-piller? Jodå, nu blev det genast seriösare...

:cool:

Aja, lycka till med bebbarna iaf och glöm inte bilder, annars riskerar du väl att bli hängd snart ;).

Gud va trött jag blir på buke ibland... Man måste vara PERFEKT för att inte bli klandrad här. :cool: Man kan inte göra annat än att försöka, och sen rätta till misstag. Vilket vi ju faktiskt gjort.

Jaja, skitsamma. Jag vet om att våra katter mår fantastiskt bra. Det gör ju inte du, så du tror väl att de lever vind för våg här. :cool:

Vi fick 8 kattungar en gång, och vi lyckades hitta hem åt alla, men det var ett riktigt hästjobb, Man vill ju ha bra hem! Hoppas alla kommit ut nu. Vi har fem kattungar den här gången, många också, men lättare att hitta hem åt fem istället för 8. Nu ska vi sterilisera henne...inte kul när de smiter ut o tjuvparar sej..

Katterna mår säkert fantastiskt bra, det har jag väl ändå inte sagt något om?
Det är ju du som ägare som har ansvaret här.

Här är en bild på de små liven från igår!
martaungar081113.jpg

murran> Alla kattungar ska absolut inte bort, några ville vi allt ha men vi hade väl hoppas på en 2-3 (förra kullen var på 2, men vi hade ju tur då!). Som det ser ut nu så tar min syster med sambo två stycken, de är himla sugna. Det beror lite på hur temperamentet verkar bli på kisseungarna, om de passar som innekatter. Av de två förra så var det en typisk innekatt (han går mycket plikttroget ut, han bor ju ändå på landet och har en mamma och brorsa som är ute mycket :p ) och den andra en riktig utekatt. Så vi får väl se! Annars flyttar nog en till min morbror i skärgården (de har en dålig katt och vill inte lämna sonen till den ensam) och så behåller vi resten. Vi vill bara ge bort till folk som är nära vänner/släkt.

Gud så söta de var, och en sån fin mamma. Jag hade en blyertsgrå katt förut, för några år sen, hon såg ut precis som din...
Nu har vi bara svartvita och en randig, men de är fina de med, men den grå honan vi hade var väldigt speciell...

Lycka till med nytillskottet! Kram

Ja, blyertsgrått är fint! :love: Men man skulle ju vilja ha lite mer variation på färgerna. :p

Här kommer bilder på sötskruttarna från idag! :love:

kisseungar081119.jpg

kisseungar081119_2.jpg

Kolla stilen på de två närmast kameran :rofl:
kisseungar081119_3.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Vi ska ta över systerns katt, en 12-årig kastrerad hane. Själva har vi två honor, mor och dotter, på 6 och 7 år. Mamman är extremt skygg...
Svar
4
· Visningar
816
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 267
Senast: Djurvän
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar