Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse möttes jag av tre vrålande katter när jag gick in i köket, Huggis aptit är garanterat tillbaka även om han fortfarande är ganska tärd och mager och sover mycket, men det är en stor skillnad. :)
Frasse, min stackars Frasse. Han blir bara sämre trots behandling. Nu har vi satt in en stadig kur med kortison så nu måste det väl ändå vända :nailbiting: Är så jobbigt att se hans klåda och korta humör.
Usch, håller tummarna att han blir bättre. :heart

I morse möttes jag av tre vrålande katter när jag gick in i köket, Huggis aptit är garanterat tillbaka även om han fortfarande är ganska tärd och mager och sover mycket, men det är en stor skillnad. :)

Men åh vad härligt att Huggis har blivit bättre. Fick du vet vad som var fel av vet? :heart :heart :heart

Usch, håller tummarna att han blir bättre. :heart

Tack! Och oj vad skönt att Huggis har aptit igen! :)

Varför ska katter som bara är halvt vakna efter narkos prompt ragla runt istället för att lägga sig och sova ruset av sig? *himlar med ögonen*

Ingen aning, men det är jobbigt när de vinglar runt trots mjuka varma mysiga platser man ordnat överallt. Nikita 'fryser' när hon börjar slicka sig och glömmer bort vad hon håller på med. Dessutom envisas hon med att hoppa upp på datorn och trilla ner igen :crazy: Vissa katter snedtänder också och blir speedade som sjutton.

Jättejobbigt när de envisas med att följa efter en överallt dessutom och vinglar runt och bakdelen inte fungerar som den ska utan försvinner och det blir platt som en pannkaka. :nailbiting:

Men åh vad härligt att Huggis har blivit bättre. Fick du vet vad som var fel av vet? :heart:heart:heart
Vi vet inte helt vad som varit fel men han vätskades upp på Ultuna, har fått antibiotika mot kattsnuva och jag lyckades med tvångsmatningen att få honom intresserad av mat igen efter att han varit utan mat och sen inte ville äta, så han har väl varit allmänt nergången av värme, matbrist och infektion? Hans blodvärden såg ju konstigt nog bra ut men han var ju helt uttorkad och mager när jag hittade honom och vi åkte in akut. Druckit dåligt vatten?

Jag är bara så glad att jag hittade honom i livet och att han inte dog medan vi väntade på Ultuna på provsvaren. Jag trodde några gånger han skulle dö medan vi väntade innan det blev klart att han skulle få en chans och läggas in, att det sen tog två dygn istället för ett att komma hem och att de inte fick i honom just någon mat där spelar ingen roll. Jag hade ju tid att sitta med honom och ge lite och ofta och han sover i vardagsrummet med elementet på så han inte fryser nu när han är så tunn. Han har blivit lite rundare bara de senaste dygnen och som sagt så har han fått tillbaka aptiten. :d

Han är ingen ungdom men några år till hoppas jag tandlösingen får. :up:

Vi vet inte helt vad som varit fel men han vätskades upp på Ultuna, har fått antibiotika mot kattsnuva och jag lyckades med tvångsmatningen att få honom intresserad av mat igen efter att han varit utan mat och sen inte ville äta, så han har väl varit allmänt nergången av värme, matbrist och infektion? Hans blodvärden såg ju konstigt nog bra ut men han var ju helt uttorkad och mager när jag hittade honom och vi åkte in akut. Druckit dåligt vatten?

Jag är bara så glad att jag hittade honom i livet och att han inte dog medan vi väntade på Ultuna på provsvaren. Jag trodde några gånger han skulle dö medan vi väntade innan det blev klart att han skulle få en chans och läggas in, att det sen tog två dygn istället för ett att komma hem och att de inte fick i honom just någon mat där spelar ingen roll. Jag hade ju tid att sitta med honom och ge lite och ofta och han sover i vardagsrummet med elementet på så han inte fryser nu när han är så tunn. Han har blivit lite rundare bara de senaste dygnen och som sagt så har han fått tillbaka aptiten. :d

Han är ingen ungdom men några år till hoppas jag tandlösingen får. :up:
Hur länge var han borta om han hann bli tunn? :(

För övrigt så vill jag nu ge mig själv medalj för att ha varit snäll matte!
Jag gick mellan åtta butiker och på den nionde hittade jag äntligen en självbevattnare till krukväxter. Bara så att jag kunde köpa den där ampelliljan åt katten. Och nu har jag förvärrat ett sår på stortån och ska sitta hundvakt imorgon.

...
Bäst att hon gillar den :rage::cautious:

Tror ni ja ... vet ni vad som pågår när ni inte är hemma? :cautious::devil::meh:
:D

De första dagarna testade vi faktiskt att lägga ut några godisar och en och annan favoritboll för att se om de flyttat på sig när vi kom hem, men de låg där vi lämnat dem alla dagar! Det behöver ju i och för sig inte innebära att han inte börjat hoppa upp på senare dar, men med tanke på hur mycket fluff han släpper ifrån sig i tid och otid så känns det som att någon borde ha märkt det :p

:D

De första dagarna testade vi faktiskt att lägga ut några godisar och en och annan favoritboll för att se om de flyttat på sig när vi kom hem, men de låg där vi lämnat dem alla dagar! Det behöver ju i och för sig inte innebära att han inte börjat hoppa upp på senare dar, men med tanke på hur mycket fluff han släpper ifrån sig i tid och otid så känns det som att någon borde ha märkt det :p
Katter är klipska djur :devil::p

Det går att få dem att sluta vet jag (:cautious:) så jag håller med :D Min tvbänk står intakt nu för tiden och teven har inte ramlat ned, men det kan förstås också bero på självinsikt om att hon inte får plats där... :p

För övrigt så vill jag nu ge mig själv medalj för att ha varit snäll matte!
Jag gick mellan åtta butiker och på den nionde hittade jag äntligen en självbevattnare till krukväxter. Bara så att jag kunde köpa den där ampelliljan åt katten. Och nu har jag förvärrat ett sår på stortån och ska sitta hundvakt imorgon.

...
Bäst att hon gillar den :rage::cautious:
Rapport: Hon nosade intresserat på den men provsmakade inte alls även om jag viftade på ett blad - har hon dresserats för väl? :nailbiting::cautious:

Nu har man hört allt - en kattägare som klagar på att katten inte äter på krukväxten 🙄

Mimmi fick för sig att busa ikväll när jag låg i sängen. Hon springer in under sängen och kallar på mig, och sen sprang ut igen drog två varv i lgh och sen upp i sängen och la sig sidan om mig och börjar spinna :D:love:.

Ibland undrar jag om hon verkligen är 10 år, nåja så länge hon busar så länge är hon pigg

Jag tycker också att det är lite roligt att jag förut inte alls gillat sköldpaddsfärgade katter. Sedan blev jag kär i ett par svartsköldpaddsilver-katter, och efter det har min kärlek för sköldisar bara vuxit och vuxit. Vilket ju är tur, annars hade väl inte Älva varit här hos mig. :love: Men det är intressant hur man kan gå från att inte gilla en färg till att tycka att den är en av de absolut finaste.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 664
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka