Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På västfronten intet nytt. Väntar på att få träffa honom och se hur illa det är.![]()
På västfronten intet nytt. Väntar på att få träffa honom och se hur illa det är.![]()
AAAARGHH!!!
Älva har helt plötsligt lärt sig att hoppa upp på spisen och diskbänken?Hon får vara överallt i lägenheten, men INTE där! Så idag när jag har skrivit uppsats så har hon hoppat upp på spisen säkert 20-30 gånger!
![]()
Ååååh!Huggis kom hem igår.
Han får antibiotika oralt tre ggr/dag, jag tvångsmatade honom med en spruta med några timmars mellanrum, ca 1 msk kattmat utblandat i vatten så magen skulle vänja sig med mat igen. Drog på elementet bredvid den öppna buren, ställt in en låg kattlåda och bäddade åt mig på soffan. Vid midnatt rusade han ut ur buren och till lådan och var lös i magen, men det hade han varit på Ultuna med + han hade kräkts igår på kliniken men inte hemma.
Full fart upp till mig i soffan efter lådbesöket men jag lyfte tillbaka honom till buren ifall han var blöt och strax efter fick jag tända lampan för att se vad som lät. Han hade börjat slicka i sig av maten som låg på ett fat efter senaste matningen och jag gick upp och hämtade mer som han åt av med god aptit.Drygt en timme senare var det full fart på lådan och han kissade ordentligt innan han kom och satt på mig och tvättade sig. Lite senare gick han och la sig i buren igen och har sovit större delen av natten.
Blandat ut det som var kvar av kattmaten med vatten till en smet och han började genast äta själv när jag satte ner den. Han får skonkost för magen men har även ätit lite Sheba. Nu är han själv i vardagsrummet och jag har lagt mig att vila lite själv i sängen. Det kanske, kanske går vägen.![]()
Alltså.. så störigt. Ena katten fortsätter att missa lådan något när han kissar. Troligen inget nytt, bara att jag inte har noterat det på samma sätt tidigare när lådan var inplastad helt och hållet (stod i duschen).
Han sitter alltså i lådan och kissar men emellanåt lite för nära kanten så det kommer utanför, trots att jag har låda med höööööga kanter. Nu när jag har extra katter på besök ser jag iofs att han verkar okej med att använda deras, betydligt mindre, täckta låda så kanske jag får se över den lösningen ändå.
Fick nyligen bra tips härinne om en STOR låda med huv men tyvärr får den inte riktigt plats på utrymmet som finns. Och frågan är om det kommer få plats en huvlåda alls i badrummet. Ja, om de ska komma in i den också
Visa bifogad fil 18421
Gästlådan, de är typ i samma storlek![]()
Alltså.. så störigt. Ena katten fortsätter att missa lådan något när han kissar. Troligen inget nytt, bara att jag inte har noterat det på samma sätt tidigare när lådan var inplastad helt och hållet (stod i duschen).
Han sitter alltså i lådan och kissar men emellanåt lite för nära kanten så det kommer utanför, trots att jag har låda med höööööga kanter. Nu när jag har extra katter på besök ser jag iofs att han verkar okej med att använda deras, betydligt mindre, täckta låda så kanske jag får se över den lösningen ändå.
Fick nyligen bra tips härinne om en STOR låda med huv men tyvärr får den inte riktigt plats på utrymmet som finns. Och frågan är om det kommer få plats en huvlåda alls i badrummet. Ja, om de ska komma in i den också
Visa bifogad fil 18421
Gästlådan, de är typ i samma storlek![]()
Jag tänkte tipsa om en sådan där låda med ingång i taket, men... det blir nog svårt att hitta till den storleken av katt!? Hur stor är han egentligen? På bilden ser han gigantisk ut!![]()
Stor och ståtlig kattherre! Har du försökt med IKEA backar? De brukar vara rejäla och med mycket höga väggar.![]()
IKEA SAMLA
78x56x43 cm/130 l Bör vara hög nog för även din herre.![]()