Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt har gått kalas hittills, lastade utan bekymmer alls även om hon inte tyckte det var så skoj när hon förstod att hon skulle sitta i buren.Snart är det dags för Pälsfröken att sätta sig ( sätta sig jo hejsan..) i transportburen och sen åker vi iväg på lite jul/nyårsäventyr.
Hoppas hon får bättre resa än i somras då det var riktigt jobbigt för henne p.g.a. hundar.
Jag är lite sen men gud vad tråkigt att det blev såNu finns inte lilla Luna längre. Mitt hjärta går sönder.
Vi fick åka in till djursjukhuset igår då jag inte längre fick i henne antibiotikan och hon börjat dra sig undan, var trött och matvägrade. Återbesök idag med UL på njurar. Vet föreslog att operera bort den dåliga njuren, som verkade vara orsaken till de återkommande urinvägsinfektionerna. Först skulle hon dock behöva läggas in för att återfå aptiten, och sedan skulle hon behöva behandlas med antibiotika igen innan OP. Jag som känner Luna vet att hon inte skulle må bra av att läggas in. Sedan en så stor operation, utan att hon faktiskt skulle bli helt frisk efter det (andra njuren sjuk, magproblem, tandproblem) känns inte snällt. Skulle det vara för hennes skull, eller för min?
Så idag fick hon somna in, efter en natt full med gos. Med mirakelkammen och omgiven av sina favoritleksaker och sin matte så känns det som att hon fick ett fint slut, men så ont det gör i mig. Hur ska jag klara mig utan henne?
Tack älskade lilla Luna för den korta stund du fanns hos mig. Jag glömmer dig aldrig.![]()
Vilken väckarklocka, du kan nog sälja den som idéHänger på i den här trådenJätteroligt att läsa om era katter!
Herr Kissen här hemma har kommit på ett nytt sätt att väcka mig. Han står uppe på sänggaveln, tar sats och hoppar i en båge ner på min mage. Han väger 5,5 kg och det gör ont!![]()
Men det funker, jag sätter mig rätt upp i sängen och är vaken på 5 röda. Jäkla katt!!![]()
JaaVilken väckarklocka, du kan nog sälja den som idé![]()
Ja vilken hemsk kattägare du ärJag är en ond människa. Brevbäraren kom med en kartong, och jag har fortfarande inte tömt den så katten får plats!
Min M är helt galen i blommor. Helt galen. Han äter allt. Inte bara blad utan blommorna med. Allt! Så nu i juletid när det är mysigt att ha lite blommor så gäller det att hitta på kreativa, kattsäkra ställen att ställa blommorna på (även fast vi bara har giftfria). Inte jättepopulärt hos familjenBlommor i vas är också utsatta även fast han oftast låter bli att äta dem (för dåligt tuggmotstånd tror jag
), han vill nämligen dricka ur vasen och välter dem 10 av 10 gånger. Så här har vi blommor i vas på bordet under dagen och placerade i diskhon under natten
![]()
Mini är likadan... Nu har vi rätt stabilt med växter hon låter bli men snittblommor är hopplöst och julblommor är ju bara att glömma (fick dock tips om hycinter i ljuslykta som lät väldigt fint). Ett under att julgranen får vara ifred.
Det kliar i fingrarna och jag försöker formulera något vettigt...
Fb-annons: kattunge sökes innan julafton.
![]()