Lyra kom springande och undrade vad som lät!
Selma pratar
Var är nya katten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Selma pratar
Var är nya katten?
![]()
![]()
Snuffikatt har fått en tova under hakan. Den sitter hårt. Och så har hon en lösare tova på bröstet. Vet inte om jag kan få bort dessa själv. Har gjort lite försök, men det är svårt.
Gör det. Har en vass liten nagelsax. Men det är skitsvårt att klippa. Tovan under hakan är svår och den på bröstet är svår att komma åt. Det underlättar inte heller att katten är lättkränkt.Klipp med liten sax
Gör det. Har en vass liten nagelsax. Men det är skitsvårt att klippa. Tovan under hakan är svår och den på bröstet är svår att komma åt. Det underlättar inte heller att katten är lättkränkt.
Jag har så svårt att bruka våld mot mina katter. Tovan under hakan har jag försökt komma åt genom att ha katten i ett stadigt grepp mot kroppen och hålla runt huvudet med ena handen, men jag får liksom inte till det ändå. Tovan är hård och sitter tätt mot huden. Jag är livrädd för att råka klippa i katten. Och tovan på bröstet kommer jag inte åt om jag ska sno in katten i en handduk. Kommer knappt åt den utan handduk ens.Är det sprattel kan du sno in katten i en handduk.
Jag har så svårt att bruka våld mot mina katter. Tovan under hakan har jag försökt komma åt genom att ha katten i ett stadigt grepp mot kroppen och hålla runt huvudet med ena handen, men jag får liksom inte till det ändå. Tovan är hård och sitter tätt mot huden. Jag är livrädd för att råka klippa i katten. Och tovan på bröstet kommer jag inte åt om jag ska sno in katten i en handduk. Kommer knappt åt den utan handduk ens.
Billigast är ju helt klart att klara av det här själv, vilket är betydelsefullt nu när jag inte har någon inkomst, men plan B är att lämna in till djuraffären så får de raka där.
Jag har så svårt att bruka våld mot mina katter. Tovan under hakan har jag försökt komma åt genom att ha katten i ett stadigt grepp mot kroppen och hålla runt huvudet med ena handen, men jag får liksom inte till det ändå. Tovan är hård och sitter tätt mot huden. Jag är livrädd för att råka klippa i katten. Och tovan på bröstet kommer jag inte åt om jag ska sno in katten i en handduk. Kommer knappt åt den utan handduk ens.
Billigast är ju helt klart att klara av det här själv, vilket är betydelsefullt nu när jag inte har någon inkomst, men plan B är att lämna in till djuraffären så får de raka där.
Bruka våld är kanske att ta i men det är ändå ett tvång som utövas.Du behöver inte 'lyckas' klippa hela tovan (ner mot huden alltså). Att komma åt det mesta av den räcker ibland, så kan man reda ut de sista mm päls.
(sen tycker jag inte att sno in en katt i en handduk är att bruka våld - men det är en annan diskussion).
Bruka våld är kanske att ta i men det är ändå ett tvång som utövas.
Får försöka klippa delar av tovan. Svårt bara när man inte ser vad som är hud och vad som är tova.
Långhåriga katter som är så söta, varför ska det vara så svårt med just pälsvården?
Fast i bland måste man tvinga för deras eget bästa?Bruka våld är kanske att ta i men det är ändå ett tvång som utövas.
Får försöka klippa delar av tovan. Svårt bara när man inte ser vad som är hud och vad som är tova.
Långhåriga katter som är så söta, varför ska det vara så svårt med just pälsvården?
Har ju inte med intresse att göra om man kan reda ut pälsproblem själv. Borstar och kammar mina regelbundet men vissa områden kommer jag inte åt.Och det är inte lika mycket tvång att hålla fast katten som du redan försökt?
Handduk gör bara att det går mycket snabbare med en motsträvig katt.
Är man inte intresserad av pälsvård och vill lägga tid på det är det bättre att ha en korthårig katt.
Jag fick bort tovan under hakan på Snuffikatt.
Har ju inte med intresse att göra om man kan reda ut pälsproblem själv. Borstar och kammar mina regelbundet men vissa områden kommer jag inte åt.
Jag säger bara en sak: dubbelhäftande tejp.Nu är mins katter billiga
De har haft ner en vas med en bukett
Ett glas med en stickling i
Och en kruka med en amaryllis, den är knäckt nu...
Dom Krukor som fått tejp under sig här dom har fått sig en rejäl utgrävning på nåttmärkligt sättJag säger bara en sak: dubbelhäftande tejp.
Mina har inte lyckats få ner en enda sak hemma, trotts idoga försök.
Kanske detJag säger bara en sak: dubbelhäftande tejp.
Mina har inte lyckats få ner en enda sak hemma, trotts idoga försök.