R
Raderad medlem 68338
Vafan är det här för attityd när jag försökte leka med en leksak?
![Grinning squinting face :laughing: 😆](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f606.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdaterar. Blodtrycket var lite högt vid åb, dock stressad katt som inte slappnade av alls trots att vi var där en stund innan mätningen.. Vi ska kolla igen vid nästa besök, som blir om ett par veckor. Lillebror äter fortfarande metacam och kommer att ha gjort det i sex veckor totalt vid nästa besök. Då ska vi röntga lederna i bak, på jakt efter förändringar i tex höft. Saker vid undersökningen vid åb och det jag observerat hemma tidigare, samt att han verkar mindre stressad/oroad av ljud etc i lägenheten sen han fick börja äta metacam, gör att vi börjar i den änden. Det är också över höfterna som han började putsa bort päls.
En del av mig hoppas nästan på artros. Självklart vill jag inte att det ska vara något, men eftersom metacam verkar ha nån effekt så säger min magkänsla att något gör ont. Och veterinären lät optimistisk vad gäller smärtlindring etc om så skulle vara fallet, att han isf inte behöver ha ont bara vi hittar rätt medicin för att hantera det.
@tornblomma: Han är mycket tydligt matmotiverad![]()
Alternativ/hypotes just nu är: smärta eller klåda (som inte helt och hållet uteslutits i dagsläget). Jag fick välja vad vi skulle börja med. Jag valde (efter ingående diskussion med veterinären) att vi börjar med smärta. Jag kan inte leva med att han har ont. Han ska absolut inte behöva ha ont. Och eftersom Metacam ändå verkade ha effekt..
I fredags fick Lillebror en injektion med Solensia, en rätt så ny medicin mot smärta (vid tex artros) som ges var 28 dag.
Jag blir på bra humör av att läsa om sin kompis! Han verkar väldigt härlig. Som aby och somali alltid är…
Jag blir på bra humör av att läsa om sin kompis! Han verkar väldigt härlig. Som aby och somali alltid är…
Jahaja. Sitter och väntar på att ngt ska hända. Var ju lekledare 24/7 med orientalerna. Tog ngn sekund innan de var uppe på loftet och vickade på oljemålningar med tassen
Nu sker absolut ingenting och det är TYST!!!![]()
Du borde ha en egen ägare (dvs en egen katt)!Han åkte hem numen han kommer nog tillbaka lät det som!
Du borde ha en egen ägare (dvs en egen katt)!
Du har ju höjden för det.Jag har för liten lägenhet, annars hade jag köpt en katt DIRR!
Men vilket fantastiskt klösträd du kunde bygga på höjdenJag har för liten lägenhet, annars hade jag köpt en katt DIRR!
Men vad kul och extra kul att det är min rasHan åkte hem numen han kommer nog tillbaka lät det som!
Får hantera abstinensen i nästa vecka genom att måla klart min beställning, ett porträtt med en somali! Inte klart ännu men snart så.. morrhår saknas ännu bland annat
Visa bifogad fil 93764
Men vilket fantastiskt klösträd du kunde bygga på höjden![]()
Du får skaffa en segerlopp, eller två, mina ser mest ut såhär hela dagarna;Jag har för liten lägenhet, annars hade jag köpt en katt DIRR!