Jag har nog berättat om det förr, att i somras fick Spezzi två ungar. Hanar båda två. För att göra en lång historia kort så behöll jag den ena tills vidare pga att han var rädd för främmande och allmänt lite skraj av sig. Han var till och med lite rädd för mig om jag kom för brått på. I julas fick jag besök av en bekant som är i 70-års åldern. Hon konstaterade att jag kunde ha julpynt framme än fast jag hade en halvprsgammal kattunge. Jag sa att han var lugn och väldigt lättfostrad. Bara jag morrade lite så lät han bli. Dessutom gillar han inte skrällar så det räckte att krascha en blomkruka
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
. Och så umgicks han mycket med Vessla. Hon har en 14 årig katt som förlorat sin vän och tydligen sörjde honom. Hon ville försöka med min kattunge. Jag sa att han skulle få bli en månad äldre och bli kastrerad först. I onsdags var det dags. Jag tog honom direkt från vet hem till nya ägaren. Som väntat är han rädd. Han har valt ett rum på övervåningen för att få vara ifred. Först efter två dagar började han äta. Gå på lådan har han gjort hela tiden. Han flyr så snart nya matte visar sig. Tyvärr är det långt dit, ca 9 mil. Annars skulle jag hälsa på ofta. Jag funderar på om det här kommer att gå bra.