TÀnkte skriva i Störiga saker-trÄden men tÀnker att det nog passar bÀttre hÀr med tanke pÄ temat.
Min innekatt -
strikt innekatt som varit ute pÄ balkongen mindre Àn en handfull gÄnger under de nio Är (!) som hon bott hos mig - har fÄtt mask. Jag kan alltsÄ se det, dels i baken pÄ henne (
mycket krÀnkt katt hÀlsar att grÀnsen helt klart gÄr vid att glo och peta i rumpan! Morr och frÀs!

) och eventuellt har hon ocksÄ krÀkts upp (kan ha varit nÄgot hon Àtit, om husse rÄkade tappa nÄgra smulor ost, jag var inte hemma och sÄg sjÀlv tyvÀrr). S-u-c-k!!!

Bara att stÀda och avmaska nu dÄ. Pratade med veterinÀren/kliniken imorse för att rÄdgöra kring avmaskning, trÀckprov etc. Eftersom hon har synlig mask sÄ blir det avmaskning med ett brett preparat. Fick nej pÄ frÄgan om det bör stÀdas "frÄn golv till tak" hemma iom detta, men kommer att tvÀtta sÀngklÀder+filtarna som tÀcker soffan+klösmöblernas dynor nu i veckan (sÀngklÀder och filtar tvÀttas i regel en gÄng i veckan som rutin hemma), tömma och skura kattlÄdorna ordentligt och fylla pÄ med ny sand, och vara mer noga med bord och bÀnkar etc i köket. Ska ringa veterinÀren igen om avmaskningen inte hjÀlper.
Vad faen, halva poÀngen med att ha
innekatt Àr vÀl att
slippa mask, fÀstingar och annat Àckel?!

SÄdÀr, nu har jag fÄtt gnÀlla och svÀra lite!