Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ApropÄ ingenting alls, visste du @MJLee att Megara Àr ett brittiskt kvinnonamn?![]()
Det Àr ursprungligen frÄn antikens Grekland. Megara var en prinsessa som gifte sig med Herkules, de fick barn ihop, men Hera eftersom hon hatade att Herkules var Zeus son, gjorde honom vansinnig och han mördade Megara och deras barn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Megara_(wife_of_Heracles)
oja jag har 2 st, slicka i ansiktet eller i hÄret.Vet inte riktigt vad jag ska kalla det egentligen men idag fick Iza en av sina gosiga "hyperfixeringar". Det hÀnder vÀldigt sÀllan och alltid nÀr jag sover i sÀngen sjÀlv pÄ morgonen. Hon blir som tillfÀlligt besatt av mitt ansikte, kommer jÀttenÀra och antingen slickar pÄ kinden eller nafsar försiktigt i nÀsan. I vanliga fall ligger hon bredvid och som mest skriker lite för att fÄ kel. Men nÀr det hÀr hÀnder Àr hon verkligen Pà mig, kliver runt pÄ kudden om jag försöker vÀnda mig/gömma mig under tÀcket, lÀgger sig halvt om halvt pÄ mitt huvud och spinner som tusan.
Ăr det nĂ„gon av er som har en bredvid-katt som ibland blir ovĂ€ntat nĂ€rgĂ„ngen?
Tratt eller hÄll ett öga pÄ henne för att se om hon slickar mycket pÄ sÄret.Maja lyckades fÄ av sig bodyn inatt. Hittade den högst upp i klöstrÀdet.
Vad gör jag?
SvÄrt att hÄlla öga nÀr jag Àr pÄ jobbet.. tratt har jag ingen och undrar om den skulle sitta kvar.Tratt eller hÄll ett öga pÄ henne för att se om hon slickar mycket pÄ sÄret.
Jag förstÄr dig! Tackolov sÄ bor jag ihop med min mamma som Àr pensionÀr sÄ hon har hjÀlpt mig massor den hÀr veckan med Alice som behövt tratt nÀr jag jobbar. Alice Àter inte sÄ bra med den pÄ sÄ hon slÀpper henne fri ett par gÄnger om dagen och dessutom gett henne medicin dÄ jag slutar senare Àn nÀr hon egentligen ska fÄ denSvÄrt att hÄlla öga nÀr jag Àr pÄ jobbet.. tratt har jag ingen och undrar om den skulle sitta kvar.
Hon har inte rört sÄret vad jag kunde se i morse.
NÀ jag fick ingen tratt. Valde body istÀllet. Tratten hade varit gratis men jag tog ingen.Fick du inte en tratt nÀr ni var hos veterinÀren? Vi fÄr dem gratis, har tre stycken pÄ en hög numera![]()
NÀ jag fick ingen tratt. Valde body istÀllet. Tratten hade varit gratis men jag tog ingen.
Fast grejen Àr att bodyn sitter perfekt. Hon fÄr av den ÀndÄBÄda Nikita och Megara blev galna av vet tratten. Jag köpte en mjuk tygtratt istÀllet och gjorde en egen body till Nikita. Köpte bara en babybody pÄ Röda Korset, klippte ut sÄ framtassarna fick plats. För dig som kan sy borde det gÄ pÄ en sÄdÀr tio minuter eller sÄ och du kan prova ut sÄ den passar Maja perfekt.
https://www.kattstatus.se/sida26.html
Eller kanske sy nÄgot liknande det hÀr
Visa bifogad fil 165354
Fast grejen Àr att bodyn sitter perfekt. Hon fÄr av den ÀndÄ![]()
FÄr skaffa ett halsband och testa. Fast hur jag ska fÀsta vet jag inte, Àr ju bara mudd i halsen..SÀtt pÄ ett halsband och sÀtt fast bodyn i den. DÄ blir det mycket svÄrare att fÄ av den.
Gör ett hÄl i tyget och trÀ genom halsbandet, helst pÄ tvÄ olika stÀllen vid sidan av halsen.FÄr skaffa ett halsband och testa. Fast hur jag ska fÀsta vet jag inte, Àr ju bara mudd i halsen..
Vi tycker om dem, vi har valt att bo med dem ... fÄr upprepa det ett par gÄnger i timmenSÀtt pÄ en sele ovanpÄ bodyn.
Det gjorde jag nÀr min kastrerades.
Jag fick instruktioner om att hon skulle ta det lugnt vid hemkomsten och vÀnta med maten tills hon vaknat ordentligt (jag hÀmtade henne tidigare hos veterinÀren eftersom hon var extremt stressad).
Det första hon gjorde var att rusa ut ur buren, högst upp i klöstrÀdet. Rusa fram och tillbaka i hela lÀgenheten i 180 km/timmen.
Det andra hon gjorde var att masekrera bodyn totalt. Det tredje hon gjorde var att ta av sig plÄstret. Det fjÀrde hon gjorde var att totalt masekrera tratten. Det femte hon gjorde var att frenetisk slicka pÄ sÄret.
Kontaktade veterinÀren som egentligen inte hade mer tips att ge Àn att ge lugnande medel till katten.
Jag funderade lite. TrĂ„klade ihop bodyn och satte en sele pĂ„. Katten gjorde sitt yttersta för att fĂ„ av sig bodyn och selen, men gav upp efter ett par timmar âŠ
Kastrerade pÄ en fredag. Hon var hyfsat lugn under helgen, men ringde veterinÀren pÄ mÄndag eftersom hon levt rövare.
VeterinÀren tittade pÄ henne, tog bort resterna av plÄstret (under högljudda protester. Katten hördes bokstavligen över hela kliniken och jag var tvungen att hÄlla fast henne ordentligt).
VeterinÀren konstaterade att sÄret sÄg jÀttefint ut, men att jag skulle fortsÀtta med bodyn och selen ytterligare tvÄ veckor.
Det gick inte en dag utan att hon Ă„tminstone gjorde ett ordentligt försök att fĂ„ av sig bodyn och selen och slicka pĂ„ sĂ„retâŠ
Vi överlevde de tvĂ„ veckorna och sĂ„ret sĂ„g jĂ€ttefint ut hela tiden. Vi bĂ„da var ytterst lĂ€ttade nĂ€r bodyn och selen kunde plockas bortâŠ
Om jag sĂ€ger som sĂ„ var det rena rama vilohemmet att kastrera hunden jĂ€mfört med kattenâŠ