Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

NĂ€r Megara Ă€ter sina RC torrisar pĂ„ morgonen, sĂ€rskilt om det Ă€r lite sent sĂ„ spinner hon ljudligt. NĂ„gon annan katt som gör likadant? Antar att det Ă€r för att hon Ă€r glad. Sedan jamar hon högt nĂ€r hon Ă€tit klart som jag först trodde var att hon hade ont, men nu inser att hon tycker att maten Ă€r otillrĂ€cklig đŸ˜Ÿ

Eller om vi tÀnkte att vi skulle göra det nÀr vi kastrerar. Fast vi borde ha gjort det redan vid vaccineringen. Har ett vagt minne av att vi kommenterade hur litet chipet var.
Du har inte typ vaccinationskortet? DÀr stÄr vÄras nr. Det ordnade uppfödaren nÀr hon fixade vaccin och undersökning innan de levererades hos oss ..

Jag ska avmaska katten (droppar i nacken).

NÄgon som vet hur lÀnge man ska vÀnta innan man tvÀttar lÄdan och byter sand?

(Katten har fÄtt gÄ ut lite i vinter, men Àr nu innekatt. Vet inte om hon har mask, men vill avmaska dÄ jag vet att hon dödat och lekt med möss).

(Katten har fÄtt gÄ ut lite i vinter, men Àr nu innekatt. Vet inte om hon har mask, men vill avmaska dÄ jag vet att hon dödat och lekt med möss).
Det finns ju kolla masken för smÄdjur. Prova det först.

Avmaska och byt lÄdan och tvÀtta samma dag. Sen igen 3 dagar senare hade jag gjort. HÄll katten inomhus under tiden.

Vet inte om det Àr nÄgot fel pÄ mina katter, men ingen av de har hÀngt i gardinerna eller varit uppe pÄ gardinstÄngen.

ÄndĂ„ Ă€r det inga markbundna raser jag haft (Norsk Skogkatt och Sibir).

Fick hem en kattunge i onsdags som har varit vĂ€ldigt försiktig av sig och mest gömt sig under soffan. Idag var han försvunnen. Och jag var vĂ€ldigt orolig dĂ„ vi inte hittat nĂ„tt kiss i kattlĂ„dorna eller nĂ„n annanstans sen han kom hem. Letat massor. StĂ€llde ut skĂ„lar med lite blötmat pĂ„ tvĂ„ stĂ€llen i huset innan vi Ă„kte hemifrĂ„n tre timmar. Det var orört nĂ€r vi kom tillbaka. Vi letade dĂ„ efter honom överallt, plockade isĂ€r soffan, drog ut kylskĂ„pet mm. Jag var sĂ„ ledsen. Till slut hittade sambon honom i ett rum i kĂ€llaren som egentligen skulle haft dörren stĂ€ngd, men sambon hade haft öppen en stund nĂ€r han varit dĂ€rinne 🙃. LĂ€t honom vara pĂ„ toaletten efter det sĂ„ han kunnat vara nĂ€ra lĂ„da och mat och vatten.
Nu ikvĂ€ll har han vart supergosig och senast jag var inne och borsta tĂ€nderna jamade han pĂ„ mig sĂ„ fort jag inte klappade honom đŸ„°.

Har gett katten en dos Frontline, det stÄr att man inte bör hantera djuret tills det torkat men han vill ju ligga i mitt knÀ. Det stÄr ocksÄ att djuret inte ska sova i sÀngen?
Jag tar ju inte dÀr vÀtskan Àr lixom
 vad sÀger ni? Det gÄr vÀl bra?

Har gett katten en dos Frontline, det stÄr att man inte bör hantera djuret tills det torkat men han vill ju ligga i mitt knÀ. Det stÄr ocksÄ att djuret inte ska sova i sÀngen?
Jag tar ju inte dÀr vÀtskan Àr lixom
 vad sÀger ni? Det gÄr vÀl bra?

Det brukar fungera för mig, bara man inte stryker över ryggen och Àr försiktig med att inte klappa katt och sedan klia sig i ögonen eller stoppar fingrarna i munnen. I sÀngen beror det pÄ var katten sover. Undvik att den trycker sig nÀra ansiktet. Jag har alltid gett frontline pÄ morgonen av den anledningen.

Det brukar fungera för mig, bara man inte stryker över ryggen och Àr försiktig med att inte klappa katt och sedan klia sig i ögonen eller stoppar fingrarna i munnen. I sÀngen beror det pÄ var katten sover. Undvik att den trycker sig nÀra ansiktet. Jag har alltid gett frontline pÄ morgonen av den anledningen.
Ja det Àr ju sant, hade kanske varit bÀttre att ge pÄ morgonen.
Men han brukar inte sova vid ansiktet (dock gjorde han det typ igĂ„r bara för det
)
Men nu har det ju torkat en del sen han fick det iaf!
Jag fĂ„r smörja hĂ€nderna med salvan han tycker luktar illa sĂ„ kommer han kanske inte sĂ„ nĂ€ra 😅

”Tycker du inte om mig lĂ€ngre?” đŸ„ș
💔
IMG_6965.webp

Stackars Alice har ju haft besvÀr med nÄgon analkörtel tvÄ gÄnger förut. Dumma matte fattade inte att samma sak var pÄ gÄng igen! Nu nÀr hon tappade lite aptit. Hann Äka ivÀg till veterinÀren för en gratis tandkoll utifall det var nÄgon tand, sÄg fint ut och kommentaren var att hon kan ha blivit bekvÀm dÄ hon fortfarande Ät sitt Àlskade blötfoder glatt.
Åkte hem med en katt som efter det genast höjde sin aptit. MĂ€rkligt men nĂ„vĂ€l tĂ€nkte jag.
Men efter ett tag sÄ började hennes aptit sjunka igen. Dock Ät hon fortfarande sitt blötfoder glatt och tjatade efter det varje dag.

Matte kliade sig i huvudet och sÄg bara smÄ bajskluttar i kattlÄdan, men tÀnkte att det kan ju bero pÄ att hon har Àtit mindre :idea:
Tills jag igÄr Àntligen fick se att en analkörtel hade spruckit :banghead::idea::banghead:

Ringde till vetten imorse och de kunde ta emot mig samma dag utifall det var nÄgon infektion.
BÄde goda och dÄliga nyheter.
God nyhet, det verkade inte vara djupt sÄ det skulle nog inte behövas drÀnage (tackolov! Det upprepar vi inte gÀrna!).
DÄlig nyhet, det behövde spolas rent.
God nyhet, de kunde raka bort tovor samtidigt.
DÄlig nyheter, hon fick stanna i ett par timmar och utsÀttas för dumma dumma mÀnniskor, slutade med dregel och att hon gömde sig hos dem medan hon ÄterhÀmtade sig.
Det vÀrsta - hon behövde ha tratt! :eek::nailbiting:

Som tur Àr sÄ hade jag förra gÄngen spenderat pengar pÄ en i tyg, som inte anvÀndes. Men satte pÄ den idag och det verkar som att hon trivs bÀttre med den.
Dock sÄ tror jag inte att hon kommer att Àta med den pÄ... Som tur Àr sÄ har jag snÀll chef och fÄr jobba hemifrÄn imorgon.
Hon har fÄtt slippa tratten under kvÀllen medan jag hÄllit ett öga pÄ henne, och hon har Àtit. Samt inte vidrört baken! Jag hoppas att det beror pÄ att det var ett drÀnage dÀr förra gÄngen och dÀrför ville hon komma Ät dÀr. Men nu nÀr det inte Àr nÄgot dÀr sÄ kanske hon inte kÀnner lika stark lust att slicka dÀr.

SÀtter nog pÄ tratten under natten men hoppas pÄ att kunna ta av den imorgon och se hur hon agerar under dagen.

Och dumma matte ska komma ihĂ„g nĂ€sta gĂ„ng "ANALSÄCKARNA, ANALSÄCKARNA, ANALSÄCKARNA" :cautious:

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka