Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Medicin Ă€r lugnt! Hon Ă€r superenkel att fĂ„ i medicin. Hon Ă€r en vĂ€lhanterad katt som accepterar allt som vi mĂ€nniskor fĂ„r för sig (inte min förtjĂ€nst), men mat Ă€r ett superkĂ€nsligt kapitel, hon Ă€ter en sorts torrfoder
 inget annat

Det finns nÄgon slags extra vÀlsmakande mousse man kan ge dem. Kommer inte ihÄg mÀrket men det Àr framtaget just för att locka katter med dÄlig aptit att Àta.

Medicin Ă€r lugnt! Hon Ă€r superenkel att fĂ„ i medicin. Hon Ă€r en vĂ€lhanterad katt som accepterar allt som vi mĂ€nniskor fĂ„r för sig (inte min förtjĂ€nst), men mat Ă€r ett superkĂ€nsligt kapitel, hon Ă€ter en sorts torrfoder
 inget annat

Sune som förut vÀgrade all sorts blötmat fick Àta uppblött torrfoder efter tandoperation, inte för att han Ät det, istÀllet fick jag mata med purina gourmet mousse som han kunde tÀnka sig men endast om man handmatade.
Men Àr uppblött torrfoder nÄgot som Àr ok enligt er veterinÀr om hon kan tÀnka sig Àta det?

Sune som förut vÀgrade all sorts blötmat fick Àta uppblött torrfoder efter tandoperation, inte för att han Ät det, istÀllet fick jag mata med purina gourmet mousse som han kunde tÀnka sig men endast om man handmatade.
Men Àr uppblött torrfoder nÄgot som Àr ok enligt er veterinÀr om hon kan tÀnka sig Àta det?
Jag fÄr nog mata, oklart med uppblött torrfoder

Min katt har haft tovor. Jag har klippt det vÀrsta och sÄ duschade jag honom en dag för jag tÀnkte det skulle vara bra.
Efter det Ă€r pĂ€lsen sĂ„ otroligt ”flygig” och kĂ€nns som den tovar sig Ă€nnu lĂ€ttare. Var vĂ€l inget dyrt schampo men köpt i djuraffĂ€r.

Jag har tĂ€nkt att han skulle fĂ„ en sĂ„n lejonklippning, men samtidigt lĂ€ser jag att man inte rekommenderar att helraka sin katt. Är det sĂ„ dumt? Han Ă€r Ă€ndĂ„ bara inne (vi gĂ„r ut pĂ„ promenad ibland). TĂ€nker att pĂ€lsen behöver ”börja om”.

TĂ€nker jag helt fel?

Och om jag klipper honom, behöver han jacka ute dĂ„? 😅

Hur lÄng tid tar det för pÀlsen att vÀxa ut igen?

MÄste boka tid för kastrering av Maja. Velar om vilken veterinÀr som ska fÄ Àran.

Vet ju att du bor nÀra mig, nu blir vÄra 11 iÄr men vi var hos distriktsveterinÀren. JÀtte bra bemötande, lÀkte toppen med och gulliga med katterna! DÄ var det inte fasligt dyrt heller

MÄste boka tid för kastrering av Maja. Velar om vilken veterinÀr som ska fÄ Àran.

De var Ă€ven snĂ€lla att skicka med en ”drĂ€kt” gratis dĂ„ honkatten var sĂ„ besvĂ€rad av kragen. Vet inte hur stor maja Ă€r, vĂ„r honkatt var och Ă€r pytteliten sĂ„ den var stor pĂ„ henne, fick fĂ€sta upp med nĂ„n hĂ„rsnodd för att den skulle sitta bra. Var egentligen till liten hund tror jag. Är det nĂ„tt du Ă€r intresserad av sĂ„ fĂ„r du den gĂ€rna :)

De var Ă€ven snĂ€lla att skicka med en ”drĂ€kt” gratis dĂ„ honkatten var sĂ„ besvĂ€rad av kragen. Vet inte hur stor maja Ă€r, vĂ„r honkatt var och Ă€r pytteliten sĂ„ den var stor pĂ„ henne, fick fĂ€sta upp med nĂ„n hĂ„rsnodd för att den skulle sitta bra. Var egentligen till liten hund tror jag. Är det nĂ„tt du Ă€r intresserad av sĂ„ fĂ„r du den gĂ€rna :)
Tack! Vi brukar Äka till Sexdrega, men det Àr ju ganska lÄngt.
Maja Àr mini hon med, vÀger strax över ett kilo.

Aldrig varit dĂ€r med forshedas distriktare tyckte jag var toppen! Hojta om du skulle vilja ha drĂ€kten. MĂ€tte lite snabbt nu och fĂ„r den till 27cm frĂ„n mudd pĂ„ frambenet till dĂ€r bakbenet början. Är tryckknappar bak pĂ„ bĂ„da sidor om svansen ner mot benen. Är som en polokrage pĂ„ och dubbelt tyg under magen och bak.

Var tom duktig och rengjorde med nÄtt steriliseringsmedel efter sista anvÀndningen

Tog första fÀstingen pÄ min katt precis, sÄ jÀkla Àckligt :arghh:
Tur jag hade en sÄn plockgrej sedan tidigare. Det bara kryper pÄ mig nu!!
Jag som tĂ€nkte vi skulle gĂ„ ut en svĂ€ng 😬
Nu blev jag inte lika sugen.
Ibland Àr jag glad att mina inte fÄr gÄ ut, drömmer dock om hus sÄ de fÄr gÄ ut. Men fÀstingar Àr sÄ jÀkla Àckligt, fÄr panik bara av tanken.

Katterna och jag Ă„ker tĂ„g igen. Juno vill ju alltid klĂ€ttra över till Älva, men ibland blir hon uttrĂ„kad ungefĂ€r halvvĂ€gs och vill undersöka tĂ„get. Det gĂ„r ju bra om det inte Ă€r nĂ„gra hundar eller fullt med mĂ€nniskor. Idag Ă€r det lite folk, sĂ„klart utspridda, och Juno fĂ„r idĂ©n att hon MÅSTE hoppa över till sĂ€tet pĂ„ andra sidan gĂ„ngen. Det fĂ„r hon inte. DĂ„ klagar hon högljutt.

Hon vill gĂ„ ner för trappan och kolla lite vid dörrarna. Det fĂ„r hon. Sedan vill hon gĂ„ vidare dĂ€r det sitter folk. Det fĂ„r hon inte. DĂ„ lyfter jag henne och hon klagar HÖGLJUTT. 🙈 Tack och lov Ă€r folk nog mer roade över det dramatiska katten Ă€n sĂ€rskilt störda av henne.

Nu har hon tack och lov hittat tillbaka till Älva och ligger och gosar. Det verkar vi alla tre nöjda med.

TillÀgg: Hon har sÄklart sele pÄ sig och fÄr inte komma i kontakt med nÄgon annan resenÀr. Det Àr vÀldigt kontrollerad tÄgvistelse för damen .

Herreguuuuud, Älva smet frĂ„n kattgĂ„rden! :nailbiting:
Knappt en timme har vi hunnit vara hos mamma. Jag skulle för en stund sedan rĂ€kna in katterna och kunde inte hitta Älva nĂ„gonstans. Till slut skakade jag pĂ„ torrfoderburken, och dĂ„ KOMMER HON UTIFRÅN! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Tack och lov att hon var sĂ„ nĂ€ra och inte hunnit bli skrĂ€md av nĂ„gonting!

Mamma och jag började genast leta efter orsaken, och hittade ett hĂ„l mellan en stolpe och kattnĂ€tet. Troligtvis har dĂ€r varit en liten glipa som Älva hittade, och sĂ„ har hon pressat sig ut och i processen gjort hĂ„let Ă€n större. Nu Ă€r hĂ„let sĂ€krat och hela kattgĂ„rden genomgĂ„ngen.

Usch, att skrÀmmas sÄ!

Och nu Ă€r Juno hos veterinĂ€ren. 😭
Hon har krÀkts upp all mat hon har Àtit det senaste dygnet. Imorse satt hon och Ät blötmat och krÀktes upp det hon precis Àtit i matskÄlen.

Hennes allmĂ€ntillstĂ„nd Ă€r bra, men hon mĂ„ste ju fĂ„ behĂ„lla maten hon Ă€ter. Nu Ă€r hon hos veterinĂ€ren som ska ta prover, ge henne medel mot illamĂ„ende, och se om detta beror pĂ„ nĂ„got annat Ă€n stopp i tarmen. 😔

VeterinĂ€ren ringde. Proverna var fina. Röntgen var svĂ„r att lĂ€sa av - det finns inget tydligt, men det KAN finnas nĂ„got vid en viss del i tarmen. ÖnskemĂ„let var att hon skulle Ă€ta lite hos veterinĂ€ren för att se om hon fick behĂ„lla det, men sĂ„ klart ville hon inte Ă€ta alls... Mamma Ă€r pĂ„vĂ€g att hĂ€mta henne, sĂ„ ser vi om hon Ă€ter nĂ€r hon Ă€r hemma hos mamma, och om hon fĂ„r behĂ„lla det dĂ„. Annars blir det vĂ€l buköppning, men det positiva Ă€r att vi i alla fall vet VAR det misstĂ€nkta finns.

SjĂ€lv sitter jag pĂ„ tĂ„get mot Malmö. Jag skulle ju bara lĂ€mna av katterna och sedan Ă„ka hem igen för att komma Ă„ter pĂ„ tisdag kvĂ€ll. DĂ€rför tog jag inte jobbdator med mig, och inte heller hade jag preppat lĂ€genheten inför att arbetarna ska in och jobba i stammarna i lĂ€genheten. Det kĂ€nns HEMSKT att bara Ă„ka ivĂ€g och lĂ€mna henne nĂ€r allt jag vill Ă€r att finnas dĂ€r för henne. đŸ˜­đŸ©· Min fina Ă€lskade underbara! đŸ©·đŸ©·đŸ©·

VeterinĂ€ren ringde. Proverna var fina. Röntgen var svĂ„r att lĂ€sa av - det finns inget tydligt, men det KAN finnas nĂ„got vid en viss del i tarmen. ÖnskemĂ„let var att hon skulle Ă€ta lite hos veterinĂ€ren för att se om hon fick behĂ„lla det, men sĂ„ klart ville hon inte Ă€ta alls... Mamma Ă€r pĂ„vĂ€g att hĂ€mta henne, sĂ„ ser vi om hon Ă€ter nĂ€r hon Ă€r hemma hos mamma, och om hon fĂ„r behĂ„lla det dĂ„. Annars blir det vĂ€l buköppning, men det positiva Ă€r att vi i alla fall vet VAR det misstĂ€nkta finns.

SjĂ€lv sitter jag pĂ„ tĂ„get mot Malmö. Jag skulle ju bara lĂ€mna av katterna och sedan Ă„ka hem igen för att komma Ă„ter pĂ„ tisdag kvĂ€ll. DĂ€rför tog jag inte jobbdator med mig, och inte heller hade jag preppat lĂ€genheten inför att arbetarna ska in och jobba i stammarna i lĂ€genheten. Det kĂ€nns HEMSKT att bara Ă„ka ivĂ€g och lĂ€mna henne nĂ€r allt jag vill Ă€r att finnas dĂ€r för henne. đŸ˜­đŸ©· Min fina Ă€lskade underbara! đŸ©·đŸ©·đŸ©·
Hur gÄr det för fina Juno? :heart
Det Àr sÄ hemskt nÀr man inte kan vara hos dem nÀr de Àr sjuka.
Hoppas det bara Àr nÄgot vÀldigt tillfÀlligt.

Hur gÄr det för fina Juno? :heart
Det Àr sÄ hemskt nÀr man inte kan vara hos dem nÀr de Àr sjuka.
Hoppas det bara Àr nÄgot vÀldigt tillfÀlligt.
Jag pratade nyss med mamma. Juno Ă€r den som Ă€r piggast av alla tre katterna. 😅 SĂ„ trots att hon inte fĂ„r behĂ„lla mat sĂ„ Ă€r hon inte allmĂ€npĂ„verkad, vilket ju kĂ€nns skönt. Hon har Ă€tit lite grann och inte krĂ€kts Ă€nnu. Dock har hon inte heller bajsat Ă€nnu. Det sitter nĂ„got i tunntarmen som mycket vĂ€l kan vara en hĂ„rboll som har satt stopp...

Om hon fortsĂ€tter krĂ€kas och/eller skulle börja mĂ„ dĂ„ligt sĂ„ lĂ€r det bli operation imorgon. Vi hĂ„ller alla tummar för att magen börjar fungera av sig sjĂ€lv inom kort. đŸ„ș

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 886
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 104
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 705
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka