Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Lillbus har varit extra kelig inatt och krupit ner och flugit upp frÄn under tÀcket flera gÄnger :heart MÄste vara konstigt ÀndÄ nÀr den stora Àr borta sÄ lÀnge. De har aldrig varit ifrÄn varandra mer Àn ca 2 h.
Men han gÄr iaf inte runt och letar eller jamar.

Matte Àr vÀl mer ett nervvrak som alltid nÀr man vÀntar pÄ att de ska ringa och berÀtta hur han mÄr idag och plan framÄt.
Men inga samtal hittills Àr ju positivt!
 
Lillbus har varit extra kelig inatt och krupit ner och flugit upp frÄn under tÀcket flera gÄnger :heart MÄste vara konstigt ÀndÄ nÀr den stora Àr borta sÄ lÀnge. De har aldrig varit ifrÄn varandra mer Àn ca 2 h.
Men han gÄr iaf inte runt och letar eller jamar.

Matte Àr vÀl mer ett nervvrak som alltid nÀr man vÀntar pÄ att de ska ringa och berÀtta hur han mÄr idag och plan framÄt.
Men inga samtal hittills Àr ju positivt!
Just det dÀr att vÀnta pÄ att de ringer Àr rena nervplÄgan. Det Àr sÄ svÄrt att intala mig att inga nyheter Àr goda nyheter. :heart
 
Lillbus har varit extra kelig inatt och krupit ner och flugit upp frÄn under tÀcket flera gÄnger :heart MÄste vara konstigt ÀndÄ nÀr den stora Àr borta sÄ lÀnge. De har aldrig varit ifrÄn varandra mer Àn ca 2 h.
Men han gÄr iaf inte runt och letar eller jamar.

Matte Àr vÀl mer ett nervvrak som alltid nÀr man vÀntar pÄ att de ska ringa och berÀtta hur han mÄr idag och plan framÄt.
Men inga samtal hittills Àr ju positivt!
Jag kunde inte hÄlla mig nÀr de inte hört av sig runt klockan tio, och ringde upp dem istÀllet. :angel: :heart Det fÄr man faktiskt göra.
 
Nu ringde dem, fÄr hÀmta kl 16 :love:
Han mÄr just nu vÀldigt bra. Legat pÄ dropp och fÄtt starka smÀrtstillande. Ska Àven fÄ stark smÀrtis hemma.
FÄtt mirataz och Àter med mycket god aptit av skonkosten, torrfoder. FÄr bli torrisar, bara han Àter. Men ska försöka med olika blötmat hemma vartefter tÀnker jag.
Inga fler krÀkningar och verkar inte ha ont i buken, sÄ smÀrtstillande verkar hjÀlpa.

De sa att han kunde ligga kvar en natt till om jag ville men de trodde han skulle mÄ bÀttre hemma med tanke pÄ att han Àter sÄ bra och verkar lite rÀdd dÀr.

Skulle fÄ recept pÄ mirataz men hon trodde inte det skulle behövas mer medicin idag men om han inte Àter mer idag ska jag ge imorgon och vara vÀldigt uppmÀrksam pÄ symtom och höra av mig och kanske han blir inlagd igen.
Hon sa Àven att det Àr stor risk det Àr kroniskt och att han kommer fÄ skov med stark smÀrta och att jag sÄ ska Äka in akut sÄ han blir inlagd.

De tog vÀrde pÄ bukspottkörteln idag (gÀrdet hade inte enzym till det igÄr nÀr övriga blodprov togs) och det var skyhögt.
Även gallblĂ„san var inflammerad men de trodde det hade med pankreatiten att göra sĂ„ inte vidare utredning för den just nu.

Men fÄr snart trÀffa stortrollet :heart
 
Jag gjorde misstaget att ge Kyra en pÄse latz jag fÄtt av en kompis. Hmm den Àlskade hon.. nÄja kommer inte köpa den till henne
Älskar latz smulan hĂ€lsar kyra akta dig matte förgiftar dig. Vi tog fram en pĂ„se latz idag. Queen Ă„t en halv pĂ„se +gelĂ©n.

Smulan tittade pÄ skÄlen varje gÄng gick och tog nÄgra torrfoder bitar. Stod och skrek gick fram till skÄpet med mat osv. Efter nÄgon timme fattade vi Àntligen att hon var svÀltande.
 
Alla pratar om latz, undrar vad Megara skulle tycka om den. Iofs vore det lite roande om det enda hon inte Àter skulle vara Latz.
 
KÀnner mig inte tillrÀcklig just nu.
Sune Àr vÀldigt kelig och fÄr sÄklart massor kel. Men Àven lillbus vill ha extra mycket kel och behöver fÄ sin lekstund ocksÄ.

Och sĂ„ Ă€r ju kompis med son pĂ„ besök ska sĂ„n tur va Ă„ka hem idag. Men igĂ„r fattade de inte riktigt nĂ€r jag Ă„kte för att hĂ€mta Sune och sa att jag ville vara sjĂ€lv nĂ€r jag kom hem. (De har ju gĂ€stlĂ€genheten). För de satt kvar och segade sig ivĂ€g nĂ€r jag och husse kom med Sune. Blev faktiskt lite sur pĂ„ det och dessutom lĂ€mnade de frukost till idag hĂ€r igĂ„rkvĂ€ll och de Ă€ter sĂ„ extremt lĂ„ngsamt. Men men
. Jag hoppas de Ă„ker tidigt idag. GĂ€stlĂ€genheten mĂ„ste de lĂ€mna vid 12.

frĂ€mst Sune men Ă€ven Nicke behöver fĂ„ lugn och ro. Även jag
.
 
Det blev precis ”brĂ„k” dvs bĂ„da slĂ€ngde sig över Sunes tallrik med gastrointestinal blötmat :confused:
BÄda Àr ju totalt omöjliga gÀllande blötmat. Sune fick ju iofs mirataz pÄ kvÀllen pÄ albano som nog har effekt fortfarande.
Men Nicke? :eek:
 
Det Àr sÄ skönt för Àven om Nicke verkar tycka att Sune luktar lite konstigt och beter sig annorlunda, gÄr ju pÄ morfinliknande Àven hemma nu. SÄ Àr Nicke sÄ snÀll. Han har varit framme och nosat och tvÀttat Sune nÄgra gÄnger. Inget frÀs,( det har de ju aldrig gjort sen typ första gÄngen de trÀffades) och Nicke hoppar inte pÄ för att försöka busa heller.

KÀnns som bÄda har ett otroligt fint temperament, har jag alltid tyckt. :heart
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 878
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 868
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 763
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 275
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp