Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

AlltsÄ! Katter!
NÀr jag vaknade sÄ kom Daddy rakt emot mig! Knuffade pÄ mig och spann! Bara helt plötsligt ifrÄn att ha hÄllit sig pÄ tryggt avstÄnd sen han kom.
Sen dess har han gÄtt efter mig och suttit nÀra mig i soffan.
Ja ni som vet kÀnslan ni vet.
IMG_4103.webp

AlltsÄ! Katter!
NÀr jag vaknade sÄ kom Daddy rakt emot mig! Knuffade pÄ mig och spann! Bara helt plötsligt ifrÄn att ha hÄllit sig pÄ tryggt avstÄnd sen han kom.
Sen dess har han gÄtt efter mig och suttit nÀra mig i soffan.
Ja ni som vet kÀnslan ni vet.
Visa bifogad fil 166459
Det Ă€r mysigt med katt, jag sa ju att det skulle gĂ„ bra. đŸ˜»

Jag fick ett sammanbrott idag. PÄ riktigt. Malla gick och gnisslade tÀnder konstant imorse och jag tycker ljudet Àr sÄ j*kla obehagligt! Jag Àr sur pÄ kliniken som skulle hört av sig i torsdags efter att ha pratat med tandveterinÀren som bara Àr dÀr vissa dagar. Och jag Àr sur pÄ mig sjÀlv som inte ringde dom för att pÄminna. Ringde igÄr, men dÄ var sÄklart ingen av de inblandade veterinÀrerna dÀr. Sen första tiden för utdragning av tand (om det nu Àr det) var först 12/5 och sÄ har jag lovat att stÀlla upp pÄ en sak pÄ jobbet som jag inte kan vara borta ifrÄn. SÄ jag Àr sur pÄ mig sjÀlv som gÄtt med pÄ det uppdraget. Tid bokad 15/5, men jag vill ju veta att det Àr okej att vÀnta sÄ lÀnge eller om jag bör hitta nÄn annan. StÄr pÄ Äterbudslista men det Àr ju valborg nu och sÄ ska jag till Ullared 2 dagar veckan efter. Hon verkar ocksÄ ha nÄtt som sitter fast, för hon hulkar och drar med tassen. Hon hade precis varit ute dÄ sÄ sÀkert grÀs, men jag kan inte se nÄtt. SÄ det Àr jag sur över med.
Seven Àr konstant hungrig och skriker efter mat lika konstant. Idag fick jag ett sammanbrott, hÀllde ut halva bunken mat pÄ golvet och gick ut pÄ en promenad för att komma hemifrÄn. Grinade av mig ordentligt, sÄ det kanske behövdes.
Nu mÄste jag stÄ ut tills pÄ mÄndag dÄ jag hoppas fÄ mer klara besked frÄn kliniken och tandveterinÀren.
Det sÀgs att djur inte har sÄ mycket tidsuppfattning, men jag Àr helt sÀker pÄ att de Ätminstone vet nÀr det Àr helg...

Jag har ju bara 60,000 vet vÄrd med TR och liv tillagt. Ska nog ta bort liv. 60 var det högsta Folksam erbjöd nÀr jag bytte till dem men har sett att de höjt till 120. De ersÀtter ju bara 75% vilket jag tycker Àr snÄlt. 1800 sjÀlvrisk. Kan inte byta eftersom Megara Àr för gammal, men det enda hon haft Àr en UVI (som gick under försÀkringen) parodontit gör inte det nÀr jag trodde det var TR och de drog tre tÀnder.
Har inte liv pÄ nÄgon av katterna. Aldrig haft. Men tycker nog Nickes försÀkring Àr lite dyr. Men Ä andra sidan Àr han ju Burma sÄ man fÄr vÀl stÄ ut med det. :meh:
Och med tanke pÄ att han mest sannolikt har IBD sÄ kÀnns det bra att han Àr vÀlförsÀkrad om det blir svÄra skov.
Det ingÄr TR i Nickes ocksÄ.
PÄ Lucifer hade jag bara 60 000 och med tanke pÄ att hela beloppet gick Ät pÄ en mÄnad dÀr i slutet sÄ kÀnns det bra med högre belopp Àn sÄ.

Har inte liv pÄ nÄgon av katterna. Aldrig haft. Men tycker nog Nickes försÀkring Àr lite dyr. Men Ä andra sidan Àr han ju Burma sÄ man fÄr vÀl stÄ ut med det. :meh:
Och med tanke pÄ att han mest sannolikt har IBD sÄ kÀnns det bra att han Àr vÀlförsÀkrad om det blir svÄra skov.
PÄ Lucifer hade jag bara 60 000 och med tanke pÄ att hela beloppet gick Ät pÄ en mÄnad dÀr i slutet sÄ kÀnns det bra med högre belopp Àn sÄ.

Jag hade liv pÄ Nikita och nÀr hon dog sÄ tÀckte det kostnaden för t/r BollnÀs-Stockholm för att hÀmta Megara vilket pÄ nÄgot sÀtt var rÀtt. NÀr hon blir Àldre kommer jag ta bort det.

Hmm, kollade just om jag tar bort Liv, har 120 vet vÄrd plus rehab, medicin osv ingÄr, 15% rörlig, 1800 sjÀlvrisk blir det 475 i mÄnaden. MÄste kolla hur mycket jag betalar i Liv. VÀrt att ringa till Folksam och höja tror jag.

• Gilla
Reactions: kma
Hmm, kollade just om jag tar bort Liv, har 120 vet vÄrd plus rehab, medicin osv ingÄr, 15% rörlig, 1800 sjÀlvrisk blir det 475 i mÄnaden. MÄste kolla hur mycket jag betalar i Liv. VÀrt att ringa till Folksam och höja tror jag.
LÄter som det kan vara vÀrt det, med tanke pÄ vad kostnaderna kan dra ivÀg om de blir sjuka.

Nicke vad pÄ Äterbesök hos veterinÀren förra veckan. Jag var orolig att han skulle bli rÀdd med tanke pÄ traumat. Han fick bonqat och det enda som mÀrks pÄ honom Àr att han blir lite extra kelig. Fick sitta kvar i bilen tills vi kunde gÄ direkt in pÄ rummet.
Han stÄngades pÄ veterinÀren och gick nyfiken runt med svansen i topp. Gjorde fullstÀndig buk-UL och han lÄg sÄ snÀllt pÄ rygg utan att krÄngla O_o

TyvĂ€rr hade han fortfarande lindrigt med sediment i gallblĂ„san trots kosttillskott i 8 veckor för att ”skölja ur det”. Och tunntarmsvĂ€ggen var vĂ€ldigt lindrigt förtjockad, knappt mĂ€tbart, enstaka lymfknuta framtrĂ€dande.
Jag hade fundering pÄ om hans extra mycket krÀkande hÀngde ihop med kosttillskottet han fick, och nu sen han slutade med tillskottet har han inte krÀkts pÄ 11 dagar, istÀllet för ett par ggr i veckan medan han fÄtt tillskottet. SÄ kÀnns ju som det hÀngt ihop.
Jag hoppas han fortsÀtter mÄ bÀttre. Just ju avvaktar vi vidare behandling, jag ska maila om en dryg vecka (dÄ har det gÄtt dryga 2 sen besöket) och berÀtta om hur han mÄr, och sÄ tar vi beslut om kortison ska sÀtta in eller inte. Vill ju helst undvika det.
Han Ă€r helt omöjlig att fĂ„ över pĂ„ allergimat. Och han gillar inte gastro heller. Han vill ha sina ageing 12+ đŸ˜ș och veterinĂ€ren har sagt att han fĂ„r Ă€ta det. Han mĂ„ste ju Ă€ta och vill helst slippa ge mirataz.
Lille krÀsne bustroll.

Gav honan en halv dos olja i morse.
Hanen har helt plötsligt blivit i stort sett orÀdd. I dag lÄg han och tittade nÀr tvÀttmaskinen centrifugerade.
Jag vÄgade till och med klippa bort tovor bakom ett framben.
Blev dock biten nĂ€r jag skulle kĂ€nna hur illa det var under svansen.😂
SÄ det fÄr matte fixa sjÀlv.

Elton har haft en hÀndelserik dag!
Först trÀffade vi min kompis med hennes kattunge utomhus.
- Ingen rolig grej đŸ˜Ÿ

Lite senare Äkte vi hem till min kompis och kollega pÄ besök för att se om han kanske skulle kunna bo dÀr i sommar nÀr jag Àr pÄ semester.
- Helt okej stĂ€lle Ă€ndĂ„! Även om tanten var lite konstig sĂ„ jag frĂ€ste Ă„t henne nĂ„gra gĂ„nger đŸ˜Œ

IMG_7501.webp

(Jag tyckte det gick jĂ€ttebra 😍)

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 146
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 711
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • UppdateringstrĂ„d 31