Testade en lösning och det ska gå, puttade fram henne och drog fram hennes huvud lite - japp passar in i tratten.Nu är dränaget borta!
Men ska hålla koll och tvätta två dagar framöver innan det får börja läka även om jag ska såklart ha fortsatt koll efter det också.
Problemet är dock att hon ska ha tratten på sig i fem dagar till
Måste försöka lösa det där med maten så att hon kan äta med den på Jag tänker något högt upp så tratten kan gå in under och liten nog för att gå in i tratten, samtidigt som kanske sidorna ska vara låga
Men jag tror att de senaste dagarnas överdådiga servering av blötmat har gjort henne lite bortskämd för hon visade inget intresse även utan tratten vid den tid hon får mat nu på kvällen även om hon först skuttade med glatt (plus att jag ändå blir orolig då över hur mycket vatten hon får i sig, hon har visat noll intresse för vattenskålen dessa dagar vad jag har sett)
Får nog sakta minska på blötmaten och ha framme torrfodret hela tiden så får vi se vad hon gör
Tillägg: Blötfodret blir för dyrt att ge bara det i längden, det duger bara med den dyraste sorten nämligen